• Reklam

Vad gör du just nu?

Övrigt

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Don Pedro » ons 02 sep 2015, 16:12

Var på hälsokontroll idag, totalgenomgång med blodprov, lungblås, hörsel, etc.

Rätt bra i skick men måste nog ta i tu med kosten lite, kolesterolvärdena börjar bli kring gränsen... :disapprove:
handyman: Födelsedagskostymen är fin... om man inte är tjock och full
Användarvisningsbild
Don Pedro
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4935
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 12:41
Ort: Vasa, Finland

Reklam

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav HRJ » ons 02 sep 2015, 16:47

Det blev ingen lott. :disapprove:
Toppbloggare på Diskant.

LordoftheStrings skrev:Ajaj, hade jag haft användning för den hade jag kanske köpt den


För miljöns skull − skriv inte ut detta meddelande i onödan
Användarvisningsbild
HRJ
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5356
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Reckless Mike » ons 02 sep 2015, 17:14

HRJ skrev:Det blev ingen lott. :disapprove:

Dem Bojen... :disapprove: :disapprove: :disapprove:
Sent without Tapatjafs
Användarvisningsbild
Reckless Mike
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 14446
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 08:55
Ort: Dalom

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bananskalle » tor 03 sep 2015, 00:38

Don Pedro skrev:Var på hälsokontroll idag, totalgenomgång med blodprov, lungblås, hörsel, etc.

Rätt bra i skick men måste nog ta i tu med kosten lite, kolesterolvärdena börjar bli kring gränsen... :disapprove:


Jag fick likadan dom för ett par år sedan. I mitt fall behövdes kosten (frukosten) ändras från ägg till havregrynsgröt. Efter sex veckors frukoständring hade det dåliga sjunkit till medelvärden samtidigt som det goda kolesterolvärdet gått upp. Win win!

Dags igen om någon månad då min arbetsgivare årligen skickar alla till hälsokontroll. Nu med 3-4 mil terränglöpning och minst två gympass per vecka, mycket frukt och i princip noll alkohol kommer jag antagligen bli avsugen av både doktorn, sköterskan och kanske t.o.m lokalvårdarna för min goda hälsas skull! Det ger vi en :like:
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9005
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Don Pedro » tor 03 sep 2015, 11:00

Bananskalle skrev:
Don Pedro skrev:Var på hälsokontroll idag, totalgenomgång med blodprov, lungblås, hörsel, etc.

Rätt bra i skick men måste nog ta i tu med kosten lite, kolesterolvärdena börjar bli kring gränsen... :disapprove:


Jag fick likadan dom för ett par år sedan. I mitt fall behövdes kosten (frukosten) ändras från ägg till havregrynsgröt. Efter sex veckors frukoständring hade det dåliga sjunkit till medelvärden samtidigt som det goda kolesterolvärdet gått upp. Win win!

Dags igen om någon månad då min arbetsgivare årligen skickar alla till hälsokontroll. Nu med 3-4 mil terränglöpning och minst två gympass per vecka, mycket frukt och i princip noll alkohol kommer jag antagligen bli avsugen av både doktorn, sköterskan och kanske t.o.m lokalvårdarna för min goda hälsas skull! Det ger vi en :like:


Mina levervärden var också på gränsen (surprise) men betydligt lägre än för 10 år sedan, det ser jag som :like:

Jag har börja motionsträna (jogging) varannan dag och skurit ner betydligt på alkoholen. Vad som är och kommer att bli mitt problem är skära ner på fett kött :disapprove:

En rolig detalj som är ontopic är att min hörsel har blivit bättre än för 10 år sedan också! Det handlar med säkerhet om att jag sällan spelar i band längre.

Nu jävrar ska jag bli i toppskick om två år när det är dags igen! :punk:

EDIT: terränglöpning som i springa i skogen eller på elljusspår? Jag har funderat hårt på att börja med det också men då ska man ju fightas med älgflugor och mygg :disapprove:
Senast redigerad av Don Pedro tor 03 sep 2015, 11:03, redigerad totalt 2 gånger.
handyman: Födelsedagskostymen är fin... om man inte är tjock och full
Användarvisningsbild
Don Pedro
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4935
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 12:41
Ort: Vasa, Finland

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bananskalle » tor 03 sep 2015, 13:56

Terräng som i att springa i skogen. På upptrampade leder, bestående av rötter och sten, där man följer en liten färgklick på träden var 25:e meter. Funkar bäst i torra väder. Bästa som finns är första gången i ett nytt sådant spår. Värsta äventyret! Jag har inte upplevt några bekymmer med insekter, iaf inte så länge man rör sig. Stannar man och t.e.x passar på att tokrunka får man ju räkna med att bli attackerad, antar jag? Och ta det lugnt! Ingen idé att jaga tider i terränglöpning. Håll 6-7 min per km och öka istället distansen.

Fett kött och vin är livet men det är bara att inse att de dagarna är över :sad2:

Iofs kan ju en ordentlig och kontinuerlig dos konditionsträning tillåta vissa utsvävningar i dekadensland. Fast, hamnar man i löpar-mode vill man inte längre hälla i sig massa alkohol då det blir väldigt uppenbart hur mycket kondition man tappar efter t.e.x en flarra vin.

Fan vad sugen på vin jag blev nu :sad2:
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9005
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Don Pedro » tor 03 sep 2015, 15:09

Bananskalle skrev:Terräng som i att springa i skogen. På upptrampade leder, bestående av rötter och sten, där man följer en liten färgklick på träden var 25:e meter. Funkar bäst i torra väder. Bästa som finns är första gången i ett nytt sådant spår. Värsta äventyret! Jag har inte upplevt några bekymmer med insekter, iaf inte så länge man rör sig. Stannar man och t.e.x passar på att tokrunka får man ju räkna med att bli attackerad, antar jag? Och ta det lugnt! Ingen idé att jaga tider i terränglöpning. Håll 6-7 min per km och öka istället distansen.

Fett kött och vin är livet men det är bara att inse att de dagarna är över :sad2:

Iofs kan ju en ordentlig och kontinuerlig dos konditionsträning tillåta vissa utsvävningar i dekadensland. Fast, hamnar man i löpar-mode vill man inte längre hälla i sig massa alkohol då det blir väldigt uppenbart hur mycket kondition man tappar efter t.e.x en flarra vin.

Fan vad sugen på vin jag blev nu :sad2:


Jag har många km bakom mig i elljusspår genom skogen men har inte prövat springa skogsstigar. Jag bor vid ett skogsbryn så det kanske borde prövas på.

Iallafall när jag springer genom skogen förföljs jag av irriterande flugor som är sugna på svett och mygg som uppfattar värmen. Oavsett hur fort man springer är jävlarna kring skallen :dead:

Vin slutar jag nog aldrig helt med, och får man inte avnjuta vin och kött nu som då så blir nog livet ganska tomt ibland. :big:
handyman: Födelsedagskostymen är fin... om man inte är tjock och full
Användarvisningsbild
Don Pedro
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4935
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 12:41
Ort: Vasa, Finland

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Hellfire666 » tor 03 sep 2015, 16:13

Springa omkring i skogen nykter resten av livet eller dricka vin tills man stupar, oj vad svårt det blev nu.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Nut » tor 03 sep 2015, 16:16

Don Pedro skrev:
Bananskalle skrev:Terräng som i att springa i skogen. På upptrampade leder, bestående av rötter och sten, där man följer en liten färgklick på träden var 25:e meter. Funkar bäst i torra väder. Bästa som finns är första gången i ett nytt sådant spår. Värsta äventyret! Jag har inte upplevt några bekymmer med insekter, iaf inte så länge man rör sig. Stannar man och t.e.x passar på att tokrunka får man ju räkna med att bli attackerad, antar jag? Och ta det lugnt! Ingen idé att jaga tider i terränglöpning. Håll 6-7 min per km och öka istället distansen.

Fett kött och vin är livet men det är bara att inse att de dagarna är över :sad2:

Iofs kan ju en ordentlig och kontinuerlig dos konditionsträning tillåta vissa utsvävningar i dekadensland. Fast, hamnar man i löpar-mode vill man inte längre hälla i sig massa alkohol då det blir väldigt uppenbart hur mycket kondition man tappar efter t.e.x en flarra vin.

Fan vad sugen på vin jag blev nu :sad2:


Jag har många km bakom mig i elljusspår genom skogen men har inte prövat springa skogsstigar. Jag bor vid ett skogsbryn så det kanske borde prövas på.

Iallafall när jag springer genom skogen förföljs jag av irriterande flugor som är sugna på svett och mygg som uppfattar värmen. Oavsett hur fort man springer är jävlarna kring skallen :dead:

Vin slutar jag nog aldrig helt med, och får man inte avnjuta vin och kött nu som då så blir nog livet ganska tomt ibland. :big:


Istället för att springa och hålla på och larva dig finns det bra kolesterolsänkande mediciner att äta, vill du vräka i dig ännu mer kött och vin ökar du bara intaget av medicin.
Tips från coachen

:big:
Användarvisningsbild
Nut
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 18876
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 22:26
Ort: Norra Ishavet

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Hellfire666 » tor 03 sep 2015, 16:16

:big:
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bananskalle » tor 03 sep 2015, 16:32

Nut, du får ta det där med chaan.
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9005
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav martink78 » tor 03 sep 2015, 17:32

Det man inte vet har man inte ont av.
Användarvisningsbild
martink78
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2108
Blev medlem: sön 12 aug 2012, 17:02

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Nut » tor 03 sep 2015, 17:45

:big:
Användarvisningsbild
Nut
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 18876
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 22:26
Ort: Norra Ishavet

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav klaatu » tor 03 sep 2015, 22:18

Nut skrev:
Don Pedro skrev:
Bananskalle skrev:Terräng som i att springa i skogen. På upptrampade leder, bestående av rötter och sten, där man följer en liten färgklick på träden var 25:e meter. Funkar bäst i torra väder. Bästa som finns är första gången i ett nytt sådant spår. Värsta äventyret! Jag har inte upplevt några bekymmer med insekter, iaf inte så länge man rör sig. Stannar man och t.e.x passar på att tokrunka får man ju räkna med att bli attackerad, antar jag? Och ta det lugnt! Ingen idé att jaga tider i terränglöpning. Håll 6-7 min per km och öka istället distansen.

Fett kött och vin är livet men det är bara att inse att de dagarna är över :sad2:

Iofs kan ju en ordentlig och kontinuerlig dos konditionsträning tillåta vissa utsvävningar i dekadensland. Fast, hamnar man i löpar-mode vill man inte längre hälla i sig massa alkohol då det blir väldigt uppenbart hur mycket kondition man tappar efter t.e.x en flarra vin.

Fan vad sugen på vin jag blev nu :sad2:


Jag har många km bakom mig i elljusspår genom skogen men har inte prövat springa skogsstigar. Jag bor vid ett skogsbryn så det kanske borde prövas på.

Iallafall när jag springer genom skogen förföljs jag av irriterande flugor som är sugna på svett och mygg som uppfattar värmen. Oavsett hur fort man springer är jävlarna kring skallen :dead:

Vin slutar jag nog aldrig helt med, och får man inte avnjuta vin och kött nu som då så blir nog livet ganska tomt ibland. :big:


Istället för att springa och hålla på och larva dig finns det bra kolesterolsänkande mediciner att äta, vill du vräka i dig ännu mer kött och vin ökar du bara intaget av medicin.
Tips från coachen

:big:

:big: Jag gillar hur du tänker, Nut.
".. vill ni prata om vilken porrskådis som suger bäst så gör det på diskantforum"
Användarvisningsbild
klaatu
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2514
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 12:59
Ort: Birchtown

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav vikko98 » tor 03 sep 2015, 22:59

Satans jävla slagmetall!!! :angry: :angry: :angry: :disapprove: :disapprove: :disapprove: :sad2: :sad2: :sad2: :down: :down: :down: :down:

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Forsman » fre 04 sep 2015, 00:27

Fin tråd.
Utsatt för systematisk mobbning av ryggdunkarklubben!
Forsman
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 11705
Blev medlem: tis 21 aug 2007, 07:28
Ort: Ösmo, 45 km söder om Globen.

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav HRJ » fre 04 sep 2015, 08:10

Jätte fin.
Toppbloggare på Diskant.

LordoftheStrings skrev:Ajaj, hade jag haft användning för den hade jag kanske köpt den


För miljöns skull − skriv inte ut detta meddelande i onödan
Användarvisningsbild
HRJ
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5356
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bananskalle » fre 04 sep 2015, 08:22

Bild
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9005
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav HRJ » fre 04 sep 2015, 08:27

Relicskor?
Toppbloggare på Diskant.

LordoftheStrings skrev:Ajaj, hade jag haft användning för den hade jag kanske köpt den


För miljöns skull − skriv inte ut detta meddelande i onödan
Användarvisningsbild
HRJ
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5356
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bananskalle » fre 04 sep 2015, 08:35

Terränglöparskor! Vridstyvare, mindre dämpade (hårdare sula för att orka vassa stenar) och oftast vattentäta. Man kan larva sig i skogen med dessa :like:
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9005
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav HRJ » fre 04 sep 2015, 08:43

Men relic.

EDIT: Överlevarna i Slayer springer barfota. Det är mer true.
Glöm inte det.
Senast redigerad av HRJ fre 04 sep 2015, 08:44, redigerad totalt 1 gång.
Toppbloggare på Diskant.

LordoftheStrings skrev:Ajaj, hade jag haft användning för den hade jag kanske köpt den


För miljöns skull − skriv inte ut detta meddelande i onödan
Användarvisningsbild
HRJ
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5356
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 21:33

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Nut » fre 04 sep 2015, 09:41

De Norska BlackMetal snubbarna sprang ju mycket ute i skogen enligt ryktet, undrar vad de hade för skor?
Användarvisningsbild
Nut
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 18876
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 22:26
Ort: Norra Ishavet

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bananskalle » fre 04 sep 2015, 09:53

Nut skrev:De Norska BlackMetal snubbarna sprang ju mycket ute i skogen enligt ryktet, undrar vad de hade för skor?


Bild
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9005
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Nut » fre 04 sep 2015, 09:54

Aha, smart med dubbat [emoji106]
Användarvisningsbild
Nut
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 18876
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 22:26
Ort: Norra Ishavet

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bananskalle » fre 04 sep 2015, 13:42

Död åt IS och vidriga människosmugglare :dead:
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9005
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

FöregåendeNästa

Återgå till Off topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster

  • Reklam