• Reklam

Tandvård efter blekning: hur bibehåller man resultatet?

Övrigt

Tandvård efter blekning: hur bibehåller man resultatet?

Inläggav StadtGenießer » fre 20 sep 2024, 22:38

För att bibehålla tändernas vithet efter blekning krävs uppmärksamhet och omsorg. För det första bör du omedelbart efter ingreppet undvika mat som kan färga tänderna, t.ex. kaffe, rödvin och bär. Det är också viktigt att använda speciella tandkrämer för att bibehålla resultatet och att inte glömma bort regelbunden tandborstning. Dina tänder kan gradvis bli mörkare igen, men om du följer din tandläkares rekommendationer och kontrollerar din kost kommer effekten att vara längre.
Användarvisningsbild
StadtGenießer
Medlem
Medlem

Reklam

Re: Tandvård efter blekning: hur bibehåller man resultatet?

Inläggav Sundberg22 » fre 20 sep 2024, 23:49

StadtGenießer skrev:För att bibehålla tändernas vithet efter blekning krävs uppmärksamhet och omsorg. För det första bör du omedelbart efter ingreppet undvika mat som kan färga tänderna, t.ex. kaffe, rödvin och bär. Det är också viktigt att använda speciella tandkrämer för att bibehålla resultatet och att inte glömma bort regelbunden tandborstning. Dina tänder kan gradvis bli mörkare igen, men om du följer din tandläkares rekommendationer och kontrollerar din kost kommer effekten att vara längre.

En av de bästa sakerna jag gjorde inför ett viktigt evenemang var att bleka tänderna. Proceduren var inte så komplicerad som jag hade förväntat mig, men det fanns en hel lista med skötselråd efteråt som måste följas strikt. Jag hittade en praktisk webbplats som inte bara erbjöd blekningstjänster utan också Tanläkare vårdtips. Tack vare informationen därifrån vet jag nu vilka produkter jag ska undvika, vilka pastor jag ska använda och hur jag ska minimera uppkomsten av nya fläckar. Detta har verkligen hjälpt mig att bibehålla mina resultat och känna mig självsäker.
Användarvisningsbild
Sundberg22
Medlem
Medlem

Re: Tandvård efter blekning: hur bibehåller man resultatet?

Inläggav GladaLinsen1 » lör 21 sep 2024, 00:10

Det svåraste för mig efter blekningen var att sluta dricka kaffe. Det ger omedelbart tillbaka fläckar på tänderna om du dricker det direkt efter behandlingen. Mitt råd är att försöka dricka det genom ett sugrör, så att vätskan kommer mindre i kontakt med tänderna. Och så måste du naturligtvis sköta din munhygien: tandkräm med fluor och regelbundna besök hos tandläkaren hjälper dig att hålla tänderna vitare under lång tid.
Användarvisningsbild
GladaLinsen1
Medlem
Medlem

Återgå till Off topic