• Reklam

Bartolini implant preamp

Kopplingsscheman, CAD-ritningar m.m

Bartolini implant preamp

Inläggav lazy » sön 07 sep 2008, 17:38

Hej
Jag har köpt en beg strata med Piezo mickar typ: Graph tech/Mike christian och en Bartolini Implant preamp är det nån som har ett kopplingschema till denna preamp. Har försökt med Bartolini men dom vill inte svara.
Användarvisningsbild
lazy
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 11 jan 2008, 00:44
Ort: Forshaga

Reklam

Re: Bartolini implant preamp

Inläggav Laer » tis 09 nov 2010, 19:47

Bump.

Jag som (troligen) äger detta nu (efter minst två andra mellanhänder :big: ).
Användarvisningsbild
Laer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 18:59
Ort: Gefle

Re: Bartolini implant preamp

Inläggav lazy » lör 01 jan 2011, 19:08

Hej du Laer, nog för att det var länge sedan inläggen men jag äger fortfarande min strata med piezo mickarna så jag vet inte vad du menar med 2 mellanhänder, jag antar att du också inte får igång dom.

Jag söker fortfarande efter ett kopplingsschema.
Användarvisningsbild
lazy
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 11 jan 2008, 00:44
Ort: Forshaga

Re: Bartolini implant preamp

Inläggav Laer » lör 01 jan 2011, 19:17

lazy skrev:Hej du Laer, nog för att det var länge sedan inläggen men jag äger fortfarande min strata med piezo mickarna så jag vet inte vad du menar med 2 mellanhänder, jag antar att du också inte får igång dom.

Jag söker fortfarande efter ett kopplingsschema.

Ahh, se där, jag har nyligen köpt likadant, tänkte att det kanske var dina gamla som du sålt vidare. :big:

Har kontaktat en som ägde mina grejor tidigare, han hade förrut koplingsschema i gömmorna, skulle leta och återkomma, skriver här direkt om jag får napp såklart! :thumbup:

Jag har dock tömt ut ett antal källor, bla Stew-Mac (som sålde MC-grejor förrut) samt GraphTect (där MC jobbade en gång i tiden). Bartolini får man ju i vanlig ordning aldrig nåt svar från tyvärr... :disapprove:
Användarvisningsbild
Laer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 18:59
Ort: Gefle

Re: Bartolini implant preamp

Inläggav lazy » tis 04 jan 2011, 00:15

:cheers:
Plockade i sär min igår för att slipa band tänkte att det vore kul att få igång bara för att testa. Skall se om det går att klura ut på egen hand. Postar här om det är med lyckat resultat.
Användarvisningsbild
lazy
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 11 jan 2008, 00:44
Ort: Forshaga

Re: Bartolini implant preamp

Inläggav piezo » ons 08 apr 2015, 14:38

My knowledge of Swedish is non-existent, but I came across this thread by coincedence and sort-of grasped its meaning.
And I became a member only to tell topicstarter "Lazy" I have the manual and schematics for both the Mike Christian piezo saddles and the Bartolini Implant Preamp here.
If you are still interested, I can provide them as scans in PdF or JPG.
And then I will be off again.
piezo
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 08 apr 2015, 14:21


Återgå till Scheman/Ritningar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

  • Reklam
cron