• Reklam

Varför låsa "förstörda" trådar?

Buggar, Frågor, Förslag, Synpunkter m.m

Varför....

Inläggav Krille » mån 22 sep 2008, 22:50

..inte helt enkelt radera olämpliga inlägg istället för att låsa en hel jäkla tråd??

Tycker det är lite märkligt agerande som jag inte har fått kläm på
Om inte 50 procent av människorna omkring dig blir provocerade av dina åsikter, så anstränger du dig inte inte tillräckligt hårt
Användarvisningsbild
Krille
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 10:21
Ort: Hemma och vill du veta exakt, så skickar du ett mejl och frågar!

Reklam

Varför låsa "förstörda" trådar?

Inläggav Pellesnusk2000 » mån 22 sep 2008, 23:02

T ex viewtopic.php?f=12&t=10009&view=unread#p145093 varför inte istället ta bort de misshagliga inläggen och straffa upphovsmännen? :tongue:
Envar som röstar på "Arbetarepartiet", röstar för familjebandens upplösning, barnens förvildning och sedernas förfall
Pellesnusk2000
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:33

Re: Varför....

Inläggav Pellesnusk2000 » mån 22 sep 2008, 23:03

Har just tagit upp detta i Förslagsforumet!
Envar som röstar på "Arbetarepartiet", röstar för familjebandens upplösning, barnens förvildning och sedernas förfall
Pellesnusk2000
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 13:33

Re: Varför....

Inläggav spufuz » mån 22 sep 2008, 23:12

Ta upp i förslag hos Norcomp. Blir det beslut å era önskemål kommer jag följa dessa regler.

EDIT: Den här tråden borde tas bort, inte låsas! :big:
Senast redigerad av spufuz mån 22 sep 2008, 23:12, redigerad totalt 1 gång.
Snth!
Användarvisningsbild
spufuz
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 2003
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 17:44

Re: Varför....

Inläggav Krille » mån 22 sep 2008, 23:16

SpufuZ skrev:Ta upp i förslag hos Norcomp. Blir det beslut å era önskemål kommer jag följa dessa regler.

EDIT: Den här tråden borde tas bort, inte låsas! :big:



Ja kanske den borde låsas...men jag fann bara det lite ologiskt att låsa trådar när det verkar uppenbart att radera olämpliga inlägg torde vara en smidigare väg att gå så att säga...var lite därför jag frågade...hade tyvärr ingen aning om att frågan hade lyfts i Förslagsforumet
Om inte 50 procent av människorna omkring dig blir provocerade av dina åsikter, så anstränger du dig inte inte tillräckligt hårt
Användarvisningsbild
Krille
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 10:21
Ort: Hemma och vill du veta exakt, så skickar du ett mejl och frågar!

Re: Varför....

Inläggav spufuz » mån 22 sep 2008, 23:19

Man får lov att fråga vad man vill såklart å jag tror att det är svårt att göra på ett sätt som alla, verkligen alla tycker är rättvist och bra.
Låsa tråden tycker jag funkar bra. Då försvinner den ju inte bara puts väck utan alla som har vart delaktiga i tråden hinner fatta att den är låst för diskussion. Jag tror vi stackars diskantare skulle bli alldeles förvirrade annars! :big:
Snth!
Användarvisningsbild
spufuz
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 2003
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 17:44

Re: Varför låsa "förstörda" trådar?

Inläggav Disktant » mån 22 sep 2008, 23:22

Ibland städar vi upp i trådarna, och ibland blir dom låsta
Ofta spårar det ur för mycket så att det blir svårt att "återställa" tråden, och då blir den i stället låst och ibland även senare raderad
för att man inte skall få hundra frågor om vart tråden xxx tog vägen
Användarvisningsbild
Disktant
Admin
Admin
 
Inlägg: 3381
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 19:49

Re: Varför....

Inläggav Johan » mån 22 sep 2008, 23:24

Jag tycker att det ska formuleras vilket/vilka inlägg som bidrog till låsningen så att alla(inkl jag) kan dra lärdom :wink2:
JH Guitar Electronics
Användarvisningsbild
Johan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4186
Blev medlem: ons 26 dec 2007, 19:53
Ort: Uddevalla bästkusten

Re: Varför....

Inläggav Krille » mån 22 sep 2008, 23:26

SpufuZ skrev:Man får lov att fråga vad man vill såklart å jag tror att det är svårt att göra på ett sätt som alla, verkligen alla tycker är rättvist och bra.
Låsa tråden tycker jag funkar bra. Då försvinner den ju inte bara puts väck utan alla som har vart delaktiga i tråden hinner fatta att den är låst för diskussion. Jag tror vi stackars diskantare skulle bli alldeles förvirrade annars! :big:


....ähh...visst funkar det att låsa tråden, men att låsa den bara för att det dyker upp något "olämpligt" inlägg blir ju liksom märkligt, eftersom det "olämpliga" inlägget finns kvar för allmän beskådan...att radera det "olämpliga" inlägget och samtidigt låsa tråden blir ju än mer märkligt...jaja, var bara en tanke som slog mej
Om inte 50 procent av människorna omkring dig blir provocerade av dina åsikter, så anstränger du dig inte inte tillräckligt hårt
Användarvisningsbild
Krille
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 10:21
Ort: Hemma och vill du veta exakt, så skickar du ett mejl och frågar!

Re: Varför låsa "förstörda" trådar?

Inläggav Patrick Zimbalist » mån 22 sep 2008, 23:27

det var henrik (ja, ni vet han som ser ut som en m*ng*l*id människa) som skrev ngt olämpligt till mig i två trådar...han gjorde det i förra veckan oxå.
ser ingen anledning att straffa mig som är guds bästa barn :evil:
Lordofthestrings skrev:Fan va jag vill ha en Soldano, jag blir tokig

Lordofthestrings skrev:Jag blir tokig, satan va fina pållar ni säljer nu allihopa!
Användarvisningsbild
Patrick Zimbalist
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8079
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 12:01
Ort: Malmö

Re: Varför....

Inläggav spufuz » mån 22 sep 2008, 23:30

Boogiecats skrev:
SpufuZ skrev:Man får lov att fråga vad man vill såklart å jag tror att det är svårt att göra på ett sätt som alla, verkligen alla tycker är rättvist och bra.
Låsa tråden tycker jag funkar bra. Då försvinner den ju inte bara puts väck utan alla som har vart delaktiga i tråden hinner fatta att den är låst för diskussion. Jag tror vi stackars diskantare skulle bli alldeles förvirrade annars! :big:


....ähh...visst funkar det att låsa tråden, men att låsa den bara för att det dyker upp något "olämpligt" inlägg blir ju liksom märkligt, eftersom det "olämpliga" inlägget finns kvar för allmän beskådan...att radera det "olämpliga" inlägget och samtidigt låsa tråden blir ju än mer märkligt...jaja, var bara en tanke som slog mej


Det kan jag hålla med om.
Men då får de fan inte bli väsen om varför tråden är låst när det inte finns något inlägg som strider mot reglerna.
Dock kan man ju notera det i sista inlägget när man låser tråden.
Accepterat.
Snth!
Användarvisningsbild
spufuz
Moderator
Moderator
 
Inlägg: 2003
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 17:44

Re: Varför....

Inläggav Krille » tis 23 sep 2008, 06:37

SpufuZ skrev:
Boogiecats skrev:
SpufuZ skrev:Man får lov att fråga vad man vill såklart å jag tror att det är svårt att göra på ett sätt som alla, verkligen alla tycker är rättvist och bra.
Låsa tråden tycker jag funkar bra. Då försvinner den ju inte bara puts väck utan alla som har vart delaktiga i tråden hinner fatta att den är låst för diskussion. Jag tror vi stackars diskantare skulle bli alldeles förvirrade annars! :big:


....ähh...visst funkar det att låsa tråden, men att låsa den bara för att det dyker upp något "olämpligt" inlägg blir ju liksom märkligt, eftersom det "olämpliga" inlägget finns kvar för allmän beskådan...att radera det "olämpliga" inlägget och samtidigt låsa tråden blir ju än mer märkligt...jaja, var bara en tanke som slog mej


Det kan jag hålla med om.
Men då får de fan inte bli väsen om varför tråden är låst när det inte finns något inlägg som strider mot reglerna.Dock kan man ju notera det i sista inlägget när man låser tråden.
Accepterat.



Som sagt: då är anledningen till att hålla tråden låst borta och då kan man ju hålla tråden öppen för de som har något att tillföra inom reglernas ramar och då har det även enligt min mening modererats på ett smidigt och logiskt vis
Om inte 50 procent av människorna omkring dig blir provocerade av dina åsikter, så anstränger du dig inte inte tillräckligt hårt
Användarvisningsbild
Krille
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: lör 09 aug 2008, 10:21
Ort: Hemma och vill du veta exakt, så skickar du ett mejl och frågar!

Re: Varför låsa "förstörda" trådar?

Inläggav Groth » tis 23 sep 2008, 09:42

Så här tycker jag det ska vara:

När en "normal" tråd urartar och det inte går att hålla nivå på diskussionen, då låser man. Förslagsvis går moderator in och "varnar" när man börjar närma sig den gräns de anser vara lämplig, och i det skedet rensar man också rent OT och tjafs, så att det inte finns nåt underlag för att tjafsa vidare. Blir det ändå inte bättre så låser man. Inlägg behöver då bara tas bort om de är direkt stötande eller olagliga, annars ser jag inte vitsen med att rensa om den ändå ska låsas.

Tramstrådar kan plockas bort direkt.
"Lighten up, Francis."
Användarvisningsbild
Groth
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5521
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 21:03
Ort: Sverige


Återgå till Buggar, Frågor, Förslag, Synpunkter m.m

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

  • Reklam
cron