• Reklam

löfving ???? béhöver nåons hjälp snälla

Buggar, Frågor, Förslag, Synpunkter m.m

löfving ???? béhöver nåons hjälp snälla

Inläggav joggi1000@live.se » ons 11 nov 2009, 04:03

2 stora löfving högtalare! mckenzie loud spikers for the professional profesional series modell c15 bas power 150w lmp.8ohm .acoustics limitid birdwell barnsley yorkshire tel. 43894
står även löfving 8510 inne på själva elementet med en klister lapp
till scen eller disco ,större fester uppträdande mm högtalarna är i väldigt bra skick , Dett är i alla fall väldigt fräsha högtalre med riktigt bra ljud ,spelade så rutorna skakade hemma och då orkar inte min förstärkare driva dom ordentligt !!!!!! Löfving Stockholm
joggi1000@live.se
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 10 nov 2009, 00:52

Reklam

Re: löfving ???? béhöver nåons hjälp snälla

Inläggav Groth » ons 11 nov 2009, 04:04

Årets tråd!

Vad behöver du hjälp med?
"Lighten up, Francis."
Användarvisningsbild
Groth
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5521
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 21:03
Ort: Sverige

Re: löfving ???? béhöver nåons hjälp snälla

Inläggav joggi1000@live.se » ons 11 nov 2009, 04:18

Om det e något att ha,har hört lite allt möjligt att dom ska vara väldigt svåra att få tag på för att vaken mcenzie eller löfving görs längre ......stämmer det å vad dom kan vara värda ????
=)
Senast redigerad av joggi1000@live.se ons 11 nov 2009, 04:19, redigerad totalt 1 gång.
joggi1000@live.se
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 10 nov 2009, 00:52

Re: löfving ???? béhöver nåons hjälp snälla

Inläggav Reckless Mike » ons 11 nov 2009, 21:43

Jösses... :dead:
Sent without Tapatjafs
Användarvisningsbild
Reckless Mike
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 14446
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 08:55
Ort: Dalom

Re: löfving ???? béhöver nåons hjälp snälla

Inläggav Urban » ons 11 nov 2009, 22:13

Det lilla jag vet om Löfving och McKenzie.
Löfving gjorde fyrtolvor till gitarr och 2x15 till bas som man ofta träffade på i replokaler och på spelningar under sent sjuttiotal och tidigt åttiotal. Jag har för mig att en viss Tomas Danko (Förstärkardoktorn. Musikaffär i Stockholm.) var inblandad men jag är inte så säker på om det stämmer. Löfving försökte nog göra som Malmberg och tillverka svenska lådor. Dock blev dom inte lika populära bland musiker som Malmbergs kultförklarade fyrtolvor. Löfvinglådorna var lite egna då dom ofta hade högtalartyget på insidan av baffeln. Se bilden.

Bild

McKenzie-element dök upp som utbyteselement och jag köpte 80 watts gitarrversionen som jag tyckte lät svinbra. Mina element har samma rödbruna färg som på bilden jag googlade fram. Dom var lite billigare än Celestion och jag köpte mina element på Deluxe Musik när dom låg på Fleminggatan i Stockholm.

Bild

Jag har fortfarande en gammal Randall 4x12 med McKenzie-element kvar i förrådet. Dom satt också i noname 4x12 som såldes under namnet Leech. Dessa lådor såldes antingen med McKenzie eller Celestion. Det var vinklade fyrtolvor i spånplatta med frontmonterade element och högtalartyget på en löstagbar ram som satt fast med kardborrband. Jag köpte några sådana också och i dom satt det 50-watts McKenzie som lät väldigt bra.

Värdet på Löfvinglådor? Inte så speciellt högt skulle jag säga. Absolut lägre andrahandsvärde än Marshall och Malmberg.
Användarvisningsbild
Urban
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6096
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 09:55
Ort: Hässelby / Stockholm


Återgå till Buggar, Frågor, Förslag, Synpunkter m.m

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

  • Reklam