• Reklam

eviln

Buggar, Frågor, Förslag, Synpunkter m.m

eviln

Inläggav Amp Healer » lör 29 dec 2007, 21:37

Bad dig skicka ett Mail innan, vilket du struntade i,,,,
Sen låser du trådar jag skriver i någara som jag berör "kärnan" av vad jag vill tro är en stor andledning varför man vill vara på ett spefik furum = att bidra posivit,ställa frågor o värna för en kreativ stämning.

Jag gjorde mitt bästa för att vara behjäplig angånde WoR rör frågor, tacken jag fick av han var personliga påhopp,,mysigt,,, när man gör sitt bästa för att svara på ett adekvat sätt.

Ni vill ha ett florerande rörplank samtidigt som du tycker Wor bidrar(kan inte ens minnas när han bidrog till något övehuvetaget! länka gärna!!!) o jag ska tagga ner,,,, är det bara jag som tycker någort känns fel eller?
Amp Healer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 01:33

Reklam

Re: eviln

Inläggav World of Robots » lör 29 dec 2007, 21:42

Men varför drar du in mig i det här? Håll mig utanför din agenda.
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: eviln

Inläggav Tonjagare » lör 29 dec 2007, 21:45

"Gör sitt bästa för att svara på ett adekvat sätt"? Jag tyckte att du verkade ha en ganska otrevlig ton mot honom? :dead:
Senast redigerad av Tonjagare lör 29 dec 2007, 21:45, redigerad totalt 3 gånger.
Tonjagare
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8056
Blev medlem: lör 15 dec 2007, 21:21

Re: eviln

Inläggav Amp Healer » lör 29 dec 2007, 21:58

World of Robots skrev:Men varför drar du in mig i det här? Håll mig utanför din agenda.


För att trotts x-antal poster där jag försöker förstå var du söker efter, så besvara du det med persoliga påhopp.
kostigt att man inte tycker du är det trevligate killen man mött.
Tack så mycket att jag tog mig tid att vara behjlplig.
Amp Healer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 01:33

Re: eviln

Inläggav Amp Healer » lör 29 dec 2007, 22:17

World of Robots skrev:
Amp Healer skrev:För att trotts x-antal poster där jag försöker förstå var du söker efter, så besvara du det med persoliga påhopp.
kostigt att man inte tycker du är det trevligate killen man mött.
Tack så mycket att jag tog mig tid att vara behjlplig.

Visa gärna var i tråden dessa personliga påhopp sker.

Det vet du sluta dumma dig.
Att du skrev en massa persoliga påhopp på ljudbojen. personliga påhopp är personliga påhopp oavsett vilket forum det skivs på!

Jag försökte hjälpa dig med dina frågor (se tesla tråd på röravdelning))
Men ditt svar på den hjälpen, var att göra presoliga påhopp på ljudbojen,,,moget!
Amp Healer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 01:33

Re: eviln

Inläggav eviln » lör 29 dec 2007, 22:28

Owe.
Om du läser igenom tråden, hur anser du att ditt eget agerande var?

-"Jössös !trodde detta var en seriös fråga om ljud
Dra åt skogen så tramsigt att bara gå efter "det sköna namnet"

Förstår verkligen varför personer med rörkundskap väljer ljudbojen istället för här!"

Började du med, sedan frågar jag varför.

-"Kanske seriösa rörpulare är mer intreserade av att diskutera olika rörs ljudkaraktärer och inte deras mysiga namn."

Här har du spikat att du vill ha on tiopic rördiskusioner med kvalité.
Senare i tråden.
När Johan (Tubemaster) dyker upp...

-"Skit Johan, du är i form i kväll ! har du börjat träna igen?"
-"Hoppas du hänger på till Fuzzmässan denna gång, vi hade jätte kul med jam i korvens övningslokal och div drickbart"

Hur ska man moderera ett forum när personer begär att det ska vara hårt on-topic och sedan agerar exakt tvärt om.
Det är klart att jag låser en tråd om det fortsätter så.
Nu är ju inte Tesla tråden låst och efter att jag sade att jag låser tråden om ni inte går tillbaka till ämnet...vilket ni då gjorde.

Efter detta följde du upp med att upprepade gånger kritisera modereringen (fortfarande i rörforumet) trots att jag uttryckligen bad dig att inte göra det.

Det kanske är så att du tycker det är OK när du gör det men inte när andra gör det?

Hur som helst. Nu har du förklaringen varför jag hotade med att låsa tråden.
Du ville hålla rörforumet on-topic och så ska det vara men du själv gick off-topic.
-"I think music will do just fine without a 'music industry'. Thanks."

petsematary skrev:Vet inte ens vad ett basbelopp är men jag antar att du ska banklåna för att köpa en ny bil. Låter ju vettigt.
Användarvisningsbild
eviln
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2303
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 01:43

Re: eviln

Inläggav Amp Healer » lör 29 dec 2007, 23:17

World of Robots skrev:
Amp Healer skrev:Det vet du sluta dumma dig.
Att du skrev en massa persoliga påhopp på ljudbojen. personliga påhopp är personliga påhopp oavsett vilket forum det skivs på!

Jag försökte hjälpa dig med dina frågor (se tesla tråd på röravdelning))
Men ditt svar på den hjälpen, var att göra presoliga påhopp på ljudbojen,,,moget!

Men för fan Owe nu får du skärpa dig. Du försökte hjälpa mig, jag svarade. Inga personliga påhopp i tråden. Då råkar jag snubbla in på en tråd på Bojen där du skriver så här:

Hej Alla!

Kollade in bägge forumen både här o Diskanten,och måste säga att seriösiteten o adekvata frågor verka helt klart vara mer florerande här!
Läs tråden : Tesla på diskanen !

Mer viktig tydligen vilket märke som står på rören öch är "mumsiga" ett begrepp jag inte kan rellatera till ljudmessigt personligen
Men WoR är ju WoR,,,,eller som dom säger här: mycket snack o lite verkstad,,,


Är inte det ett personligt påhopp?

Jag svarar i den tråden och helt plötsligt är det DU som är påhoppad? Du startar ju en tråd bakom min rygg på ett annat forum där du förlöjligar hela tråden och dess innehåll, trots att du försöker delta aktivt i den.

Jag har nog aldrig pratat med en mer verklighetsfrånvänd människa.


Nä det är ju bara fakta, du snackare en massa men bidrar väldigt lite, där av kommentarn:"Men WoR är ju WoR,,,,eller som dom säger här: mycket snack o lite verkstad,"
Om du blir sur över det så står det dåligt i ninå med dina påhopp.
Försökte seriöst hjälpa dig,(trotts tidigare olika åsikter) men verkar som du verkar mer ute någon att argumentera med än finna konsensus med.
Amp Healer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 01:33

Re: eviln

Inläggav Amp Healer » sön 30 dec 2007, 00:16

eviln skrev:Owe.
Om du läser igenom tråden, hur anser du att ditt eget agerande var?

-"Jössös !trodde detta var en seriös fråga om ljud
Dra åt skogen så tramsigt att bara gå efter "det sköna namnet"

Förstår verkligen varför personer med rörkundskap väljer ljudbojen istället för här!"

Började du med, sedan frågar jag varför.

-"Kanske seriösa rörpulare är mer intreserade av att diskutera olika rörs ljudkaraktärer och inte deras mysiga namn."

Här har du spikat att du vill ha on tiopic rördiskusioner med kvalité.
Senare i tråden.
När Johan (Tubemaster) dyker upp...

-"Skit Johan, du är i form i kväll ! har du börjat träna igen?"
-"Hoppas du hänger på till Fuzzmässan denna gång, vi hade jätte kul med jam i korvens övningslokal och div drickbart"

Hur ska man moderera ett forum när personer begär att det ska vara hårt on-topic och sedan agerar exakt tvärt om.
Det är klart att jag låser en tråd om det fortsätter så.
Nu är ju inte Tesla tråden låst och efter att jag sade att jag låser tråden om ni inte går tillbaka till ämnet...vilket ni då gjorde.

Efter detta följde du upp med att upprepade gånger kritisera modereringen (fortfarande i rörforumet) trots att jag uttryckligen bad dig att inte göra det.

Det kanske är så att du tycker det är OK när du gör det men inte när andra gör det?

Hur som helst. Nu har du förklaringen varför jag hotade med att låsa tråden.
Du ville hålla rörforumet on-topic och så ska det vara men du själv gick off-topic.


Läser tråden och tycker inte mitt agerande var så konstigt.
Ljud handlar om Ljud o inte vad som står på röret!! Att detta kan verka lite kostigt för vissa kan jag första då oftast konsensus är :"man får vad man betalar för" en gammal devis som tyvärr inte är så sann längre (typ Engel o deras stärkare som från teknisksynpunk inte lever upp till detta). Så när WoR är bara intresserad av ett visst märke för arr det låter "collt" att dom heter Tesla, så blir en person som jag fundersam,,,,är det ett bra ljud killen är ute efter eller bara märket????
I min värld så vet jag att det är betydligt mer komplext än bara ett namn.

Att jag sen är "personlig" med Johan har mer med en gammal vana från rörplanket där vi kunde gå lite off.topic o skicka kommentare o bråka på vänskapligt vis.
Jag förstår att det inte är lätt att vara moderator, men trotts jag bad dig att maila dig så gjorde du inte det,,
samtidigt som ett viss "slack" berörande kamratliga komentarer borde även få finns på en rörsida utan att en moderator ska bli upprörd.

Men verkar viktigare att att ha WoR att kvar på detta forum än någon som bidrar,,,,,
Amp Healer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 22
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 01:33

Re: eviln

Inläggav eviln » sön 30 dec 2007, 00:24

Amp Healer skrev:Läser tråden och tycker inte mitt agerande var så konstigt.
Ljud handlar om Ljud o inte vad som står på röret!! Att detta kan verka lite kostigt för vissa kan jag första då oftast konsensus är :"man får vad man betalar för" en gammal devis som tyvärr inte är så sann längre (typ Engel o deras stärkare som från teknisksynpunk inte lever upp till detta). Så när WoR är bara intresserad av ett visst märke för arr det låter "collt" att dom heter Tesla, så blir en person som jag fundersam,,,,är det ett bra ljud killen är ute efter eller bara märket????
I min värld så vet jag att det är betydligt mer komplext än bara ett namn.


Så är det med bilar också men en del vill bara ha en Volvo. Inte blir forumet oseriöst för det.

Amp Healer skrev:Att jag sen är "personlig" med Johan har mer med en gammal vana från rörplanket där vi kunde gå lite off.topic o skicka kommentare o bråka på vänskapligt vis.

Det har jag inget emot men tråden innehöll totalt mer inlägg som inte var relaterade till tråden och då tycker jag man kan få påpeka det.

Amp Healer skrev:men trotts jag bad dig att maila dig så gjorde du inte det


Jag hade innan det bett dig posta om tråden här vilket du inte gjorde så jag helt sonika ignorerade din förfrågan.

Amp Healer skrev:samtidigt som ett viss "slack" berörande kamratliga komentarer borde även få finns på en rörsida utan att en moderator ska bli upprörd.


Självklart.

Amp Healer skrev:Men verkar viktigare att att ha WoR att kvar på detta forum än någon som bidrar,,,,,


Du väljer om du vill stanna eller inte, inte jag.
Jag har för övrigt förklarat flera ggr tidigare att ingen bannas för vad de gjort på planket eller bojen.
-"I think music will do just fine without a 'music industry'. Thanks."

petsematary skrev:Vet inte ens vad ett basbelopp är men jag antar att du ska banklåna för att köpa en ny bil. Låter ju vettigt.
Användarvisningsbild
eviln
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2303
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 01:43

Re: eviln

Inläggav World of Robots » sön 30 dec 2007, 07:02

Amp Healer skrev:Nä det är ju bara fakta, du snackare en massa men bidrar väldigt lite, där av kommentarn:"Men WoR är ju WoR,,,,eller som dom säger här: mycket snack o lite verkstad,"
Om du blir sur över det så står det dåligt i ninå med dina påhopp.
Försökte seriöst hjälpa dig,(trotts tidigare olika åsikter) men verkar som du verkar mer ute någon att argumentera med än finna konsensus med.

Precis som det är fakta att du är den tramsigaste gubbe jag någonsin pratat med. Du kan försöka slingra dig hur mycket du vill, men faktum är att jag ställde en fråga i rördelen där det klart och tydligt frågas om Tesla är lika mumsiga som sitt namn. Att du inte klarar av den frågeställningen är inte mitt problem. Du deltar ju aktivt i tråden och frågar saker, och jag svarar. Jag är inte otrevlig på något sätt, utan svarar på dina frågor.

Sedan hittar man en tråd på Bojen där du förlöjligar hela tråden som du själv är delaktig i och skapar till vad den är, samtidigt som du kör med personangrepp.

Att jag skulle snacka en massa men bidra väldigt lite är dessutom bara lögn och påhitt. Det är ett personangrepp då det inte stämmer. Jag bidrar precis lika mycket som dig, du är inte bättre än någon annan. Det är extremt tydligt att du har en agenda, eftersom du tar upp mitt namn i varenda missnöjestråd. Jag är inte ditt problem, du är ditt problem. Du är otrevlig och gnällig.

Håll inte på att starta en massa trådar om mig och hur mycket du retar dig på mig.
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: eviln

Inläggav Patrick Zimbalist » sön 30 dec 2007, 07:56

jag är 100% på din sida, amp healer!!
Lordofthestrings skrev:Fan va jag vill ha en Soldano, jag blir tokig

Lordofthestrings skrev:Jag blir tokig, satan va fina pållar ni säljer nu allihopa!
Användarvisningsbild
Patrick Zimbalist
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8079
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 12:01
Ort: Malmö

Re: eviln

Inläggav Krister Gustavsson » sön 30 dec 2007, 10:50

Patrick Zimbalist skrev:jag är 100% på din sida, amp healer!!


+1
Krister Gustavsson
 

Re: eviln

Inläggav World of Robots » sön 30 dec 2007, 10:56

Ryggdunkarklubben är väl representerade på Diskant ser jag. :big:
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: eviln

Inläggav eviln » sön 30 dec 2007, 11:43

Ni kan gräla i PMs istället.
-"I think music will do just fine without a 'music industry'. Thanks."

petsematary skrev:Vet inte ens vad ett basbelopp är men jag antar att du ska banklåna för att köpa en ny bil. Låter ju vettigt.
Användarvisningsbild
eviln
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2303
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 01:43


Återgå till Buggar, Frågor, Förslag, Synpunkter m.m

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

  • Reklam