• Reklam

Nytt regelverk

Buggar, Frågor, Förslag, Synpunkter m.m

Nytt regelverk

Inläggav Makten » sön 30 dec 2007, 23:55

Nu finns det ett nytt regelverk.

viewtopic.php?f=9&t=753
Användarvisningsbild
Makten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1133
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:49

Reklam

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Patrick Zimbalist » sön 30 dec 2007, 23:57

Makten skrev:Nu finns det ett nytt regelverk.

viewtopic.php?f=9&t=753

redan läst.
Lordofthestrings skrev:Fan va jag vill ha en Soldano, jag blir tokig

Lordofthestrings skrev:Jag blir tokig, satan va fina pållar ni säljer nu allihopa!
Användarvisningsbild
Patrick Zimbalist
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8079
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 12:01
Ort: Malmö

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav World of Robots » sön 30 dec 2007, 23:57

Mycket bra regler. :thumbup:
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav frans » mån 31 dec 2007, 00:09

låter bra, det där...
var klok nog att byta bort mitt förra namn som var "späck"...
Användarvisningsbild
frans
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1281
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 23:35
Ort: göteborg...

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Reckless Mike » mån 31 dec 2007, 00:16

DISKANT ÄR INGEN DEMOKRATI
Diskant är ett despotiskt styrt forum.

:big: :big: :big:

Det var ord och inga visor det! Bra, det är lika bra att sätta ner foten rejält. :thumbup:

Kan vi stackars deltagare i alla fall hoppas att den form av upplyst despotism som varit förhärskande hittills även blir den framtida modellen. För ren despotism känns lite hårt. :wink2:
Sent without Tapatjafs
Användarvisningsbild
Reckless Mike
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 14446
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 08:55
Ort: Dalom

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Makten » mån 31 dec 2007, 00:18

helmik skrev:Kan vi stackars deltagare i alla fall hoppas att den form av upplyst despotism som varit förhärskande hittills även blir den framtida modellen. För ren despotism känns lite hårt. :wink2:

Självklart. De enda som drabbas är det lilla fåtal som genom sitt evinnerliga gnäll tvingat fram dessa regler.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1133
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:49

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav fissmoll » mån 31 dec 2007, 00:23

Splittar denna eftersom den avviker från ursprunget.
NOVÁ A DRAVÁ! :fnys:
Användarvisningsbild
fissmoll
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6532
Blev medlem: fre 23 nov 2007, 11:53
Ort: Bergnäset

Re: Olika normer för olika medlemar?

Inläggav Krister Gustavsson » mån 31 dec 2007, 00:23

Makten skrev:
helmik skrev:Kan vi stackars deltagare i alla fall hoppas att den form av upplyst despotism som varit förhärskande hittills även blir den framtida modellen. För ren despotism känns lite hårt. :wink2:

Självklart. De enda som drabbas är det lilla fåtal som genom sitt evinnerliga gnäll tvingat fram dessa regler.


Jag har ju anklagats för att vara en av dom som har gnällt på eran "fria" moderering...men inte fasen känner jag mej drabbad inte...är ju bara bra att veta vad som gäller oavsett vad man befinner sej här i livet...annars är det ju rätt lätt att det antingen kan bli anarki eller ännu värre: nån märklig godtycklig diktaturfasoner som inte följer en "röd" linje så att säga

Jo så att så kan det va...självklart bra med tydliga och klara regler :thumbup:
Krister Gustavsson
 

Re: Nytt regelverk

Inläggav Makten » mån 31 dec 2007, 00:38

Du anar inte hur bökigt det varit att försöka agera likadant allihop, Krille. Det är lika mycket som stöd för oss som till hjälp för er. :smile:
Användarvisningsbild
Makten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1133
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:49

Re: Nytt regelverk

Inläggav Krister Gustavsson » mån 31 dec 2007, 00:42

Makten skrev:Du anar inte hur bökigt det varit att försöka agera likadant allihop, Krille. Det är lika mycket som stöd för oss som till hjälp för er. :smile:


Jodå..inser nog att ni inte har haft det lätt...men om det skall bli riktigt rätt så är det aldrig lätt så att säga....själv jobbar jag med nya och ofta totalt olika problem som oftast skulle vara fixat "igår" och varje gång det går för lätt ,så är det något som är galet...bara till att riva ned och börja om :blackeye:
Krister Gustavsson
 

Re: Nytt regelverk

Inläggav Jyda » tis 01 jan 2008, 17:02

1.6. Viss spridning av upphovsrättskyddat material är förbjudet
Det är inte tillåtet att efterfråga eller publicera direktlänkar varifrån man kan ladda hem upphovsrättskyddat material, filmer och dataprogram.


Kanske lite hårklyveri, men det kan väl inte vara fel att länka till upphovsrättskyddat material som sådant, utan bara sånt där man inte har tillåtelse från den som har upphovsrätten? Det mesta man kan ladda hem är ju skyddat av upphovsrätten, fri programvara, tidningsartiklar, hemsidor, etc. Det känns som att termen "upphovsrättskyddat material" ofta missbrukas för att mena sånt som inte är gratis.
Användarvisningsbild
Jyda
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3204
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 13:35
Ort: Tyresö,Stockholm

Re: Nytt regelverk

Inläggav Banjobulten » tis 01 jan 2008, 20:38

Makten skrev:Du anar inte hur bökigt det varit att försöka agera likadant allihop, Krille. Det är lika mycket som stöd för oss som till hjälp för er. :smile:




Problemet kanske ligger i att ni är så olika som personer? Iallafall har jag fått den uppfattningen.

En miljon regler att gå efter, kan ju isåfall kanske underlätta i dom flesta fall, men ack vad jobbigt för er, och tråkigt för? Ja vem är det INTE tråkigt för...?




:?:
Banjobulten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 125
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 10:14

Re: Nytt regelverk

Inläggav Fagerlund » tis 01 jan 2008, 21:00

Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats i sin signatur (förutsatt att den inte är en kommersiell)


Riktig skitregel tycker lilla jag. Så, nu fick jag det sagt :big:
Då ska väl annonser förbjudas i signaturen också? Det är ju inte helt ovanligt med annonstext i signaturen.
Användarvisningsbild
Fagerlund
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1144
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 18:50

Re: Nytt regelverk

Inläggav World of Robots » tis 01 jan 2008, 21:11

Fagerlund skrev:Då ska väl annonser förbjudas i signaturen också?

Tycker jag låter vettigt. Det är det säljessidorna är till för. :smile:
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Nytt regelverk

Inläggav Makten » tis 01 jan 2008, 22:12

Jyda skrev:Kanske lite hårklyveri, men det kan väl inte vara fel att länka till upphovsrättskyddat material som sådant, utan bara sånt där man inte har tillåtelse från den som har upphovsrätten? Det mesta man kan ladda hem är ju skyddat av upphovsrätten, fri programvara, tidningsartiklar, hemsidor, etc. Det känns som att termen "upphovsrättskyddat material" ofta missbrukas för att mena sånt som inte är gratis.

Det får nog anses vara underförstått.

Banjobulten skrev:Problemet kanske ligger i att ni är så olika som personer? Iallafall har jag fått den uppfattningen.

En miljon regler att gå efter, kan ju isåfall kanske underlätta i dom flesta fall, men ack vad jobbigt för er, och tråkigt för? Ja vem är det INTE tråkigt för...?

Du får väl tacka alla semitroll som drivit fram reglerna. Inte mycket att göra något åt.

Fagerlund skrev:Riktig skitregel tycker lilla jag. Så, nu fick jag det sagt :big:
Då ska väl annonser förbjudas i signaturen också? Det är ju inte helt ovanligt med annonstext i signaturen.

Personligen skiter jag i det, men admin kanske tycker annorlunda? Det är väl inte direkt att betrakta som "kommersiellt" med en enstaka privatannons. ;) Bara signaturen inte tar störande stor plats så borde det vara okej.
Användarvisningsbild
Makten
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1133
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 21:49

Re: Nytt regelverk

Inläggav fissmoll » tis 01 jan 2008, 23:10

World of Robots skrev:
Fagerlund skrev:Då ska väl annonser förbjudas i signaturen också?

Tycker jag låter vettigt. Det är det säljessidorna är till för. :smile:


och då kanske annonserna till det egna bandet för det är väl också en form av sälj.

Var drar man gränsen? (säger en med 2 myspace- + en säljlänk i signaturen)
NOVÁ A DRAVÁ! :fnys:
Användarvisningsbild
fissmoll
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6532
Blev medlem: fre 23 nov 2007, 11:53
Ort: Bergnäset

Re: Nytt regelverk

Inläggav World of Robots » tis 01 jan 2008, 23:13

pafal skrev:och då kanske annonserna till det egna bandet för det är väl också en form av sälj.

Var drar man gränsen? (säger en med 2 myspace- + en säljlänk i signaturen)

Länk till egna bandet känns kanske mer som en del av en själv, och ett sätt att presentera sig själv på. Säljesannonser är ju endast kommersiellt syfte. Inte för att jag bryr mig heller vad folk har i sina signaturer, men har nog aldrig varit med om forum som tillåter det. Rent logiskt borde man ju hålla sådant till annonsdelen, i rättvisans namn.
Apan: "jag ligger på en normalnivå"
Användarvisningsbild
World of Robots
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6297
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 04:31
Ort: London, UK

Re: Nytt regelverk

Inläggav Fagerlund » ons 02 jan 2008, 00:04

Vet inte om det gick fram men...
Jag har inget emot det i signaturen, jag förstår bara inte varför det är ok med kommersiell text ibland och ibland inte.
Om Gorber reggar sig får han alltså inte ha gmf i signaturen, eller alla rörpulare får inte ha sin webadress i signaturen.
Konstig regel bara :cool:
Användarvisningsbild
Fagerlund
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1144
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 18:50

Re: Nytt regelverk

Inläggav Disktant » ons 02 jan 2008, 00:13

Fagerlund skrev:Vet inte om det gick fram men...
Jag har inget emot det i signaturen, jag förstår bara inte varför det är ok med kommersiell text ibland och ibland inte.
Om Gorber reggar sig får han alltså inte ha gmf i signaturen, eller alla rörpulare får inte ha sin webadress i signaturen.
Konstig regel bara :cool:


Jag har redigerat reglerna nu
jag ser inget problem med en kommersiell länk
Användarvisningsbild
Disktant
Admin
Admin
 
Inlägg: 3381
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 19:49

Re: Nytt regelverk

Inläggav Patrick Zimbalist » ons 02 jan 2008, 00:36

norcomp skrev:
Fagerlund skrev:Vet inte om det gick fram men...
Jag har inget emot det i signaturen, jag förstår bara inte varför det är ok med kommersiell text ibland och ibland inte.
Om Gorber reggar sig får han alltså inte ha gmf i signaturen, eller alla rörpulare får inte ha sin webadress i signaturen.
Konstig regel bara :cool:


Jag har redigerat reglerna nu
jag ser inget problem med en kommersiell länk

bra, för då kan jag uppdatera min signatur med http://www.mommyknowshowtofuck.com :big: :wink2:
Lordofthestrings skrev:Fan va jag vill ha en Soldano, jag blir tokig

Lordofthestrings skrev:Jag blir tokig, satan va fina pållar ni säljer nu allihopa!
Användarvisningsbild
Patrick Zimbalist
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8079
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 12:01
Ort: Malmö

Re: Nytt regelverk

Inläggav Fagerlund » ons 02 jan 2008, 09:21

norcomp skrev:
Fagerlund skrev:Vet inte om det gick fram men...
Jag har inget emot det i signaturen, jag förstår bara inte varför det är ok med kommersiell text ibland och ibland inte.
Om Gorber reggar sig får han alltså inte ha gmf i signaturen, eller alla rörpulare får inte ha sin webadress i signaturen.
Konstig regel bara :cool:


Jag har redigerat reglerna nu
jag ser inget problem med en kommersiell länk


:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Användarvisningsbild
Fagerlund
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1144
Blev medlem: ons 22 aug 2007, 18:50


Återgå till Buggar, Frågor, Förslag, Synpunkter m.m

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

  • Reklam