• Reklam

Soldano hot mod rör i Carvin valvemaster topp

Förstärkarbyggen, Rörfrågor m.m

Soldano hot mod rör i Carvin valvemaster topp

Inläggav flowerstrat » tor 29 jan 2015, 20:39

Nån som vet vart ett Soldano hot mod förstegsrör ska sitta i en Carvin valvemaster 100w topp?? Det sitter 5 förstegsrör i den,två med aluminiumkåpa och tre utan...Jag har schema på toppen om det hjälper.På en gammal Marshall sätter man det i mittensockeln (rör nr 2) Tacksam för svar!
Ulf Lagestam "AWARENESS" på spotify
flowerstrat
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 45
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 14:31

Reklam

Re: Soldano hot mod rör i Carvin valvemaster topp

Inläggav Johan » fre 30 jan 2015, 10:38

Om rören sitter i den ordningen som de är numrerade på schemat och om de sitter i den normala ordning från inputjacket osv så skulle jag säga rör två.. Dock är jag lite osäker på om det blir bra för schemat är numrerat 2B först och rörhalvorna bör sitta i rätt ordning avsedd för hotmodden med. Ett rör har ju två förstärkarsteg som är kopplade i en viss ordning. Det hotmodden gör är att byta ut dessa två steg mot ett rör som innehåller tre steg. Men sitter inte halvorna i rörsockeln i förstärkaren i rätt ordning är inte hotmoddens interna krets gjord för att pluggas in i den sockeln.
Med det sagt så vad jag förstår om hotmodden måste den göra kontakt med chassit och chassit måste vara direktkopplat till nollan i kretsen.
Att chassit är kopplad till nolla ser det ut som på schemat men om hotmodden kommer göra kontakt med chassit när du trycker ner den i sockeln kan jag inte vara på. Det bör vara något bleck i underkant på hotmodden som ska stöta på metall på stärkaren som är chassibundet.
Senast redigerad av Johan fre 30 jan 2015, 10:45, redigerad totalt 3 gånger.
JH Guitar Electronics
Användarvisningsbild
Johan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4186
Blev medlem: ons 26 dec 2007, 19:53
Ort: Uddevalla bästkusten

Re: Soldano hot mod rör i Carvin valvemaster topp

Inläggav Hellfire666 » fre 30 jan 2015, 16:43

Den där hade jag glömt helt, vart finns den att köpa och vad kostar en?
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05


Återgå till Rörforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

  • Reklam