• Reklam

Vantage VP795 [SÅLD]

Musikinstrument
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande
  • -----------------------------------
  • I avdelningen köp & sälj är det endast tillåtet att posta seriösa frågor eller intresseanmälningar på det objekt som är till salu.

Vantage VP795 [SÅLD]

Inläggav Stompe » fre 07 mar 2008, 13:57

Som rubriken säger. Tillverkad 1980 i Japan, bra gura för småpengar.
Har fått den i inbyte, och inser att den inte kommer bli använd efter som jag fått hem en strat också.
SÅLD
Senast redigerad av Stompe tis 11 mar 2008, 19:17, redigerad totalt 3 gånger.
Stompe
 

Reklam

Re: Vantage VP795

Inläggav AndersP » sön 09 mar 2008, 22:29

Hej !
Är ute och letar efter en Vantage VS600 eller liknande modell. Såg att du annonserar ut en VP795. Jag ägde en VS600 i min ungdom som var med på en hel del gig på 80 och början av 90-talet, slutade med att den for i golvet och sprack vid en spelning =( Skulle va kul att få lite mer info av dej om ditt instrument. Är endast ute efter orginal instrument, mycket viktigt att mickarna är standard. har för mej att halsen är genomgående/limmad på din gitarr. Hoppas att det inte finns tendenser till sprickor i halsinfästningen `vilket inte är allt för ovanligt´ Tycker att det är svårt att bedömma skicket på de här bilderna. Har du mer info elle bilder får du gärna höra av dej =)

Mvh // Anders

Min mejl: andersamp@hotmail.com
Användarvisningsbild
AndersP
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 21:09
Ort: Gävle

Re: Vantage VP795

Inläggav Stompe » mån 10 mar 2008, 13:06

AndersP skrev:Hej !
Är ute och letar efter en Vantage VS600 eller liknande modell. Såg att du annonserar ut en VP795. Jag ägde en VS600 i min ungdom som var med på en hel del gig på 80 och början av 90-talet, slutade med att den for i golvet och sprack vid en spelning =( Skulle va kul att få lite mer info av dej om ditt instrument. Är endast ute efter orginal instrument, mycket viktigt att mickarna är standard. har för mej att halsen är genomgående/limmad på din gitarr. Hoppas att det inte finns tendenser till sprickor i halsinfästningen `vilket inte är allt för ovanligt´ Tycker att det är svårt att bedömma skicket på de här bilderna. Har du mer info elle bilder får du gärna höra av dej =)

Mvh // Anders

Min mejl: andersamp@hotmail.com

Hej Anders. Såg inte ditt inlägg förren nu. Gitarren är tingad nu och skickas troligen i morgon.
Stompe
 

Re: Vantage VP795 [ON HOLD]

Inläggav AndersP » mån 10 mar 2008, 17:17

Du får ett bättre bud av mej om gitarren är Ok och i orginalskick =)
// Anders Persson. Gävle

P:s Hör av dej via mitt mejl...
Användarvisningsbild
AndersP
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 21:09
Ort: Gävle

Re: Vantage VP795 [ON HOLD]

Inläggav Tobbe Z » mån 10 mar 2008, 22:08

Vp 795 har en 24,75 mensur lika som Vs 600.
VS600 har väl neck och stringthru?
VP795 har limmad hals och tunomatic stall( som en bekväm LesPaul DC)

Förvisso riktigt trevliga gitarrer.

Jag har både en VP795 och en som jag inte hitta riktga beteckningen på (någon VP-phanton modell)men det är en neck och stringthru med 25,5 mensur och med 24 frets mot 22 på VS600 och VP795.

Som lite info.

Ev kommer dom att bli till salu fast först ska Stompe få bli av med sin :smile:
Användarvisningsbild
Tobbe Z
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2621
Blev medlem: tor 08 nov 2007, 14:33
Ort: Stockholm

Re: Vantage VP795 [ON HOLD]

Inläggav AndersP » tis 11 mar 2008, 08:28

Tack för info Tobbe !
En nostalgigrej för mej att skaffa en Vantage igen =) Missade två för ett par veckor sedan, första gick för 900 pix, den andra för 1350:- Japanska kvalitetsinstrument som står lågt i kurs, vet inte varför ? Mitt ex som jag ägde lät `riktigt´ bra i allafall. Har en annan VS600 på G, men skicka gärna bilder o info till mej ang din VP795 om du fuderar på att sälja den.

// Anders

P:s Kolla guran på min bild ;)
Användarvisningsbild
AndersP
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 21:09
Ort: Gävle


Återgå till Säljes - Musikinstrument

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster

  • Reklam