• Reklam

BJF

Instrument & Tillbehör
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande
  • -----------------------------------
  • I avdelningen köp & sälj är det endast tillåtet att posta seriösa frågor eller intresseanmälningar på det objekt som är till salu.

BJF

Inläggav Njebamin » mån 21 jan 2008, 17:53

Telefon: .
Län: Östergötland
Pris: 1234
Länk till annonsen på diskant.se

Var får jag tag på BJF-pedaler? Tillverkas de ens längre?
Senast redigerad av Njebamin ons 19 maj 2010, 00:51, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Njebamin
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 937
Blev medlem: lör 12 jan 2008, 16:07

Reklam

Re: BJF

Inläggav E.Q » mån 21 jan 2008, 20:35

Hej hej!

Jadå, de tillverkas fortfarande, och de kan beställas från http://www.thesegoto11.se

Jag har precis köpt en Dyna Red därifrån, och är fånigt nöjd med den! =)

Vissa pedaler är det tydligen ganska lång väntetid på, så spill ingen tid...

Själv är jag hemskt förtjust i dessa pedaler, och har några. Bara en intressefråga, vilken/vilka är det du är på jakt efter?

Mvh //EQ
Användarvisningsbild
E.Q
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1077
Blev medlem: sön 06 jan 2008, 02:48
Ort: Arjeplog

Re: BJF

Inläggav Njebamin » mån 21 jan 2008, 23:29

Förmodligen är det honey bee eller pink purple fuzz men det beror lite på vad mer som införskaffas. Skulle ju helst provspela innan jag beställer men det kan vara svårt. Annars på listan står Analogman ts9dx silvermod + mode mods. Kanske en sunface istället för BJF-fuzzen. Dock är det bara fråga om spekulationer än, har inte pengar, men jag tänkte att jag kunde vara ute i god tid och läsa på så jag vet vad jag ska köpa när jag har stash. :)
Senast redigerad av Njebamin mån 21 jan 2008, 23:30, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Njebamin
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 937
Blev medlem: lör 12 jan 2008, 16:07

Re: BJF

Inläggav E.Q » tis 22 jan 2008, 01:09

Ah, jag förstår! =)

I valet av fuzz är det enkelt: Pink Purple Fuzz tillverkas inte längre, eftersom delarna han använde inte går att få tag på längre. Jag har en SunFace, och gillar du fuzz a la tidiga Hendrix så kommer du inte bli besviken. Jag älskar min otroligt mycket och den lär vara med mig tills den lägger av, men jag antar att jag kommer paja före den... Den reagerar fantastiskt bra på gitarrens volymkontroll, och det verkar inte finnas gränser för alla nyanser man kan få fram bara genom den...

Jag är själv ute efter en Honey Bee just nu. Enligt de ljudklipp jag hört, och det är rätt många, så är det precis det komplement jag behöver till de andra pedalerna när det gäller overdrive.

Mvh //EQ
Användarvisningsbild
E.Q
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1077
Blev medlem: sön 06 jan 2008, 02:48
Ort: Arjeplog

Re: BJF

Inläggav Njebamin » tis 22 jan 2008, 17:33

Ok, låter bra. Ja som sagt är jag ute efter någon fuzz, men jag vill ju att den ska vara användbra och inte allför extrem och konstig. Det finns sjuka grejer där ute. Därför spanat lite på en sun face. Ska se om jag lyckas testa en snart.

Annars behöver jag en dist till slingor och solon och det har jag tänkt använda ts9an till i så fall. Kompdist har jag i form av ett hemmabygge, som dock behöver modifieras lite så vi får se var vi landar...annars blev jag grymt förtjust i honey bee.

Så, min OD/dist-sektion vore komplett med någon kompdist, solodist, fuzz. I övrigt behöver jag skaffa något bra delay, en booster att ha först och ev. en sist, en ny volympedal. En phaser och någon chorus/vibrato-pedal vore också kul men inget som står högt på listan just nu. Något att tipsa om?

/Ben
Användarvisningsbild
Njebamin
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 937
Blev medlem: lör 12 jan 2008, 16:07

Re: BJF

Inläggav E.Q » tis 22 jan 2008, 22:11

Om du vill ha en sansad fuzz så är SunFace helt rätt. Du kommer inte att bli besviken, det törs jag nog lova.

AnalogMan's TS-9:or har jag ingen koll på, men jag har bara hört gott om dom.

Honey Bee är väldigt trevlig, men jag tror nog inte du skulle bli besviken på någon annan pedal i den serien...
Användarvisningsbild
E.Q
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1077
Blev medlem: sön 06 jan 2008, 02:48
Ort: Arjeplog

Re: BJF

Inläggav E.Q » tis 22 jan 2008, 22:56

Jag använder en Klon Centaur som boost. Det är en fullkomligt magisk boost, som jag använder hela tiden egentligen till en massa olika saker. Den är inte gratis, och det är lång kö vad jag förstår, men det finns ju folk som bygger bra kopior på den...

Phaser vet jag inte, men Mad Professor släpper/har släppt en i dagarna. Förmodligen svinbra. Själv har jag beställt en phaser från Carls Custom guitars. Billig, t o m med frakt från staterna. Den ska tydligen låta finemang, men jag har bara hört ljudklipp eftersom den inte kommit ännu.

Chorus/vibrato har jag också dålig koll på, men jag äger själv en Mojo Vibe. Den är också helt fantastisk. =)

/EQ
Användarvisningsbild
E.Q
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1077
Blev medlem: sön 06 jan 2008, 02:48
Ort: Arjeplog

Re: BJF

Inläggav Njebamin » ons 23 jan 2008, 17:54

Tack för tipsen, de ska kollas upp! Du har inga bra ljudklipp på centaur?

Delay någon?
Användarvisningsbild
Njebamin
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 937
Blev medlem: lör 12 jan 2008, 16:07

Re: BJF

Inläggav E.Q » ons 23 jan 2008, 18:40

Ljudklipp på centaur vette fan om jag har... Grejen med den är just att den känns väldigt transparent. I mitt tycke så är den perfekt. Jag har aldrig märkt att den skulle kapa ton, utan adderar snarare kropp på ett subtilt sätt som gör att du alltid vill ha den på. Jag skulle aldrig gå någonstans utan den. Åtminstone inte till gig eller rep. ;)

När man drar upp gainen får den en klar midhump, och diskanten tunnas lite. Huruvida den kapar bas har jag ingen direkt uppfattning om. Har inte tänkt på det. Diskanten kan man dock kompensera rätt bra med trebleratten. Personligen använder jag den inte särskilt ofta som overdrive, utan mer som boost eller bara just för att addera kropp. Ibland med liiite gain upp till klockan nio.

Jag har ingen jättekoll på delay, men återigen, Mad Professor har ju släppt Deep Blue Delay, som tydligen ska vara bra, lite åt vintagehållet. Vill man ha ett mer kliniskt delay åt det moderna hållet så funkar ju alltid Boss DD-2 eller DD-3. Har själv en DD-3:a, och den funkar bra, speciellt efter dist, eller i en loop. Ljudet är bra, och man får tag på dom för en billig peng.

Mvh //EQ
Användarvisningsbild
E.Q
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1077
Blev medlem: sön 06 jan 2008, 02:48
Ort: Arjeplog

Re: BJF

Inläggav Njebamin » ons 23 jan 2008, 19:08

Ok, det låter bra. Får leta lite mer helt enkelt? Någon mer förutom zeta som byggt klon? Kan man få tag i schema?
Ja det får bli en ordentlig funderare, nu när köpsuget börjar stiga (väntar bara på stashet som sagt).

Ok, dock är jag ute efter ett delay med taptempo. Får posta en ny tråd under annan kategori så får vi se om jag får fler svar.

Tack för hjälpen hur som :)
Användarvisningsbild
Njebamin
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 937
Blev medlem: lör 12 jan 2008, 16:07

Re: BJF

Inläggav E.Q » ons 23 jan 2008, 19:28

Vilka som bygger kloner vet jag inte, mer än honom. Kommer inte ihåg adressen, men schema finns på nätet.

Ja, testa en delay.tråd!

Lycka till med inköpen!

/EQ
Användarvisningsbild
E.Q
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1077
Blev medlem: sön 06 jan 2008, 02:48
Ort: Arjeplog


Återgå till Köpes

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

  • Reklam