• Reklam

335a...mitten -80 tal Cort/Borta

Instrument & Tillbehör
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande
  • -----------------------------------
  • I avdelningen köp & sälj är det endast tillåtet att posta seriösa frågor eller intresseanmälningar på det objekt som är till salu.

335a...mitten -80 tal Cort/Borta

Inläggav Racing » ons 17 apr 2013, 22:09

Telefon: 0737 189010
Län: Västra Götaland
Pris: 111111
Länk till annonsen på diskant.se

Bild

Bild

Bild

Bild

Det här e vad som varit "referensgitarren" i verkstan en stund. En mkt mkt tidigt Korea tillverkad Cort Source. Modellen tillverkas än idag...

http://www.cortguitars.com/en/product/source-1

Nu e saken den att dessa tidiga Cort sägs vara tillverkade av materiallager som togs från bla Japan när produktionen flyttade,å inte bara det utan det påstås även att japsen var nere i Korea för att visa hur det hela gick till. Som effekt anses dessa mkt mkt tidiga Korea yxor trä å byggmässigt många ggr på par med sina japanska förelagor. Dessa tidiga yxor känns enkelt igen på att huvudets form e precis motsatt det som var effekt senare hos Cort.



I fallet med gitarren ovan ngt som stämmer bra,för vi har haft den i beståndsdelar...å inget e "fel" nånstans. Kort sagt e detta ett förbannat bra bygge.

Det som däremot ofta kommer till korta på dem e elektroniken varför den rakt av e bytt. Nu sitter det GFS Mean 90 i den,å pottar e försedda med treble bleeds osv.

Vidare e den moddad med Earvana översadel i ambition att intonera ngt bättre än med konventionell översadel,vilket den åxå gör.



Case saknas,men ngn form av gigbag kan vi fixa.

Detta e kort sagt en bra gitarr i semiacke genren. Väl så god klass som mkt annat som hypas,om än inte på par med tex min Aria TA-100,men så handlar det inte om den formen av pengar heller.. ;)
Sicklad bräda,bandplanad..omkrönt..bla bla bla bla..Ni som varit med en stund vet att vi alltid ser efter vårat gear... Som effekt e stränghöjden låg å gitarren lättspelad.



Byte av den enkla anledning att jag känner att det e dags för ngt nytt. P90 eller PAF liknande yxa...modell mindre väsentligt så länge vi inte talar räsergitarrer..för det kan kvitta mig fullkomligt sak samma.

Smärre defekter gör mig heller ingenting,å pengar uppåt i form av mellanskillnad löser vi det med.

Byte för att det som sagt kunde va kul med ngt nytt
Senast redigerad av Racing sön 28 apr 2013, 21:29, redigerad totalt 2 gånger.
Racing
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 279
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 19:26

Reklam

Återgå till Bytes

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster

  • Reklam