• Reklam

[SÅLD] Engl rackrigg

Förstärkare & Tillbehör
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande
  • -----------------------------------
  • I avdelningen köp & sälj är det endast tillåtet att posta seriösa frågor eller intresseanmälningar på det objekt som är till salu.

[SÅLD] Engl rackrigg

Inläggav hizon » tis 29 apr 2008, 19:59

Telefon: 070-6324666
Län: Stockholm
Pris: 11000
Länk till annonsen på diskant.se

SÅLD!

Är du på jakt efter en högklassig monsterförstärkare till ett bra pris har du hittat rätt. Jag säljer min Engl-rigg eftersom jag vill byta till topp. Allt är i prima skick, välvårdat och servat.

Riggen består av:
Engl E530 preamp, i princip samma ljudkvalitet som Engl:s Savage-topp. Nybytta JJ ECC83/12AX7-rör.

Engl E830/50 slutsteg, 2 x 50 W uteffekt. Tre ECC83/12AX7-rör i försteget och 8 EL84-rör i slutstegsdelen. Nyligen bytta rör och biasjusterat. Välljudande och kraftfullt slutsteg med det karakteristiska Engl-soundet.

Thon Power Conditioner, jämnar ut strömförsörjningen och eliminerar ev. strömtoppar etc. Även belysning till racket.

Den här riggen klarar allt från mjukt, rent ljud till vrålande metal galant. Det går inte att hamna fel med Engl, särskilt inte till detta pris.

Pris: 11000 kr. (Jag betalade några tusenlappar mer för alltihop, och det är dessutom nya rör och nyligen biasjusterat).

Om intresse finns kan riggen fås monterad i den 6HE racklåda som syns på bilden. Säljer även den BBE Sonic Maximizer som finns på bilden. Paketpris gäller i så fall.

G-Major effektenheten är EJ till salu.

Kan ev. skickas med post men föredrar personlig affär. Prylarna finns i Stockholm.

Bild
Senast redigerad av hizon tis 20 okt 2009, 11:35, redigerad totalt 4 gånger.
hizon
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 186
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 11:34
Ort: Stockholm

Reklam

Re: Engl rackrigg säljes

Inläggav adzer » tis 29 apr 2008, 20:31

Jag kan varmt rekomendera denna riggen. Bättre för det priset får man verkligen leta efter. :smile:
Användarvisningsbild
adzer
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1353
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 23:35

Re: Engl rackrigg säljes

Inläggav Mr_Fantasy » tis 29 apr 2008, 21:45

Åh herregudars va vackert det såg ut...synd bara att man inte har 11000:-

Ursäkta trådkapet :blush:
*Don't Get Mad, Get Even*

Mitt band:
www.myspace.com/grinderlegions
Användarvisningsbild
Mr_Fantasy
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 620
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 23:35
Ort: Eskilstuna

Re: Engl rackrigg säljes

Inläggav hizon » ons 30 apr 2008, 10:30

Det är vackert, och det låter vackert! Att den här riggen presterar bra om man vill ha fett metal-tugg eller vrålande thrash-leads är kanske ingen nyhet, men det rena ljudet överraskade faktiskt mig. Särskilt efter rörbytet. Men kanal 2 har jag i princip aldrig använt, den är kanske bra om man vill ha lite hederligt "crunch" men jag tycker den är för mycket av ett mellanting. Kanal 3 & 4 är däremot fenomenala. Som med alla andra Engl finns det en liten tendens till överstyrning med mycket gain på kanal 4, men det går att kompensera.

Risken finns att jag ångrar mig, så det är bäst att någon kniper den snabbt... :roll:
hizon
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 186
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 11:34
Ort: Stockholm

Re: Engl rackrigg säljes

Inläggav Mr_Fantasy » ons 30 apr 2008, 16:41

Jag förstår hizon, att det där busar man inte bort i första taget. :smile: Men jag hinner inte få min 5150 såld + skrapa ihop pengarna som saknas. Men lycka till! :smile:

//Magnus
*Don't Get Mad, Get Even*

Mitt band:
www.myspace.com/grinderlegions
Användarvisningsbild
Mr_Fantasy
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 620
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 23:35
Ort: Eskilstuna

Re: Engl rackrigg säljes

Inläggav hizon » tor 01 maj 2008, 23:10

Mr_Fantasy skrev:Jag förstår hizon, att det där busar man inte bort i första taget. :smile: Men jag hinner inte få min 5150 såld + skrapa ihop pengarna som saknas. Men lycka till! :smile:

//Magnus


Tja, när du har fått den såld och skrapat klart kan du ju alltid kolla här. Om annonsen finns kvar finns riggen kvar.
hizon
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 186
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 11:34
Ort: Stockholm


Återgå till Säljes - Förstärkare & Tillbehör

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 2 gäster

  • Reklam