• Reklam

Studiorensning: Mixerbord och rackprylar

Övrigt musikrelaterat
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande
  • -----------------------------------
  • I avdelningen köp & sälj är det endast tillåtet att posta seriösa frågor eller intresseanmälningar på det objekt som är till salu.

Studiorensning: Mixerbord och rackprylar

Inläggav JJRockford » ons 20 maj 2015, 21:15

Telefon: 0736388045
Län: Stockholm
Pris: 5000
Länk till annonsen på diskant.se

Har flyttat, behöver lite plats och säljer därför mitt omsorgsfullt ihopsatta mixerrack. Det har gjort att jag även via ett vanligt tvåkanalers ljudkort kunnat få en mycket snabbarbetad och flexibel setup:

Åtta färdiginställda (för sång, elgitarr, akustisk line & mick och bas) kanaler som snabbt kan routas om till någon av ljudkortets ingångar via patchbayen. D v s, om en som jag växlar mellan att spela in sång, elgitarr, akustisk gitarr och bas, så behöver en inte ställa om någora inställningar utan bara byta ingång.

Tre stycken helt separata hörlursmixar.

Reverb/delay på sång i lurarna, utan att det följer med in på inspelningen.

Zero latency gitarrljud i lyssningen via rack-POD:en samtidigt som en helt ren gitarrsignal spelas in (för att senare lägga på någon mjukvaru-ampsim).

Två stycken infällbara hängare för hörlurar :) (En syns på bilden)

Längst upp i racket har jag haft en powerconditioner från Furman. Den har dock fått följa med till den nya (och mindre…) setupen. Rekommenderar dock klart att skaffa en sån, att kunna slå på allting (har även haft t ex monitorerna inkopplade där) via en enda knapp är väldigt bekvämt :)

Allting har stått i min hemmastudio i ca 2 år och är i mycket fint skick. Säljes helst komplett (5000 kr inklusive alla kablar, plus fler patchkablar om så önskas), men även i delar:

Mixerbord Soundcraft Spirit M8: 2000 kr
Pod Pro (1:a gen): 800 kr
Behringer DI4000: 500 kr
Samson S-Phone: 700 kr
Lexicon MX200: 1000 kr
Neutrik Patchbay: 300 kr
Racklåda (utdragbar), 3 he: 300 kr
Rackvagn 16 he: 500 kr

(OBS! 3 korta XLR-kablar (ca 1.5 m) behövs för att göra uppsättningen komplett (koppla in de rackmonterade DI-boxar till mixern för elgitarr, bas och akustisk gitarr), har använt dessa till annat.)

"...guitar histrionics that make Malmsteen sound like a beginner, and a lush landscape of overblown harmonics that would grace any Journey album" (Classic Rock AOR, http://goo.gl/Pa175Q)
Användarvisningsbild
JJRockford
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 25
Blev medlem: tor 25 dec 2008, 15:16
Ort: Stockholm

Reklam

Återgå till Säljes - Övrigt musikrelaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

  • Reklam
cron