• Reklam

Datordelar [Intressekoll/bud]

Övrigt musikrelaterat
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande
  • -----------------------------------
  • I avdelningen köp & sälj är det endast tillåtet att posta seriösa frågor eller intresseanmälningar på det objekt som är till salu.

Datordelar [Intressekoll/bud]

Inläggav Fredrik » mån 26 maj 2008, 19:02

Hallå!

Jag har uppgraderat min dator och har nu några datordelar som jag inte längre har någon som helst användning av. Istället för att de bara ska ligga i garderoben till ingen nytta kanske någon här kan vara intresserad. Det var värstingdelar när de köptes in för ungefär 1,5 år sedan (processorn är lite äldre), men ni vet ju hur snabbt teknikutvecklingen går. De duger dock mycket gott åt musikinspelning, internet, spel (alla utom kanske de allra nyaste, såsom Crysis, Assassins Creed mfl) och vanligt datorarbete.

Delarna som ska säljas är:

Bild

Moderkort Asus P5B Deluxe Wifi/AP (http://www.asus.com/products.aspx?l1=3& ... odelmenu=1) Funkar även med de allra nyaste två- och fyrkärniga processorerna (såsom Core2Duo e8500). Har trådlöst nätverkskort (perfekt om du vill slippa långa kablar från bredbandsroutern) och två vanliga kabelanslutningar, SATA-Raid med mycket mera.

Bild

Minnen DDR2 800 MHZ minnen. Inte mycket att säga om dem; Vanliga minnen, dock kontrollerade (med Memtest86+ http://www.memtest.org/) och helt felfria!

Bild

Processor Pentium 4 på hela 3.8 GHz. (P4 670, 2 MB cache)

Bild

Processorkylare Zalman 9700 NT; En mycket tyst och bra kylare. Ganska stor dock, så den passar inte i små lådor.

Du behöver en låda, ett grafikkort, en hårddisk, en DVD och ett nätaggregat för att få en komplett dator, men om du redan har en gammal dator så kan du använda de delarna och få en mycket bättre dator.

Helst vill jag sälja allt på en gång. Fler delar kan ev. tillkomma (grafikkort, hårddiskar, DVD mm). Om intresse finns kan jag hjälpa till att bygga en färdig dator (då inkluderas installation av operativsystem, drivrutiner och test av datorn).

Jag har gjort affärer med flera här på forumet, så jag kan fråga dem om referenser om så önskas. Bilderna har jag hämtat från internet, ja. Foton fixas om någon har önskemål om detta. Inget jävla tjuv- och rackarspel här inte! :approve:

Inga skambud tack! Jag är inte i något desperat behov av pengar, utan tycker bara att det är synd att fullt fungerande delar ligger i garderoben till ingen nytta.
Senast redigerad av Fredrik mån 26 maj 2008, 19:04, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Fredrik
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 168
Blev medlem: tis 25 mar 2008, 19:57
Ort: Oskarshamn

Reklam

Återgå till Säljes - Övrigt musikrelaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 1 gäst

  • Reklam