• Reklam

Stoner doom i Gbg.

Band / Bandmedlemmar sökes
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande

Stoner doom i Gbg.

Inläggav DoomBeard » tis 05 feb 2013, 14:19

Telefon:
Län: Västra Götaland
Pris: 0
Länk till annonsen på diskant.se

Hej.

Vi är tre snubbar som under en period rätt opretentiöst lirat lite doom ihop. Vi består i skrivande stund av en basist, en gitarrist (jag) och en trummis. Som motor i det här projektet har jag nu beslutat att det är dags att utöka vår bemanning. Det vi söker är en gitarrist (eller eventuellt en basist då vår nuvarande har sagt att han kan tänka sig lira gura) som också kan ”sjunga”. Med sjunga menar jag att gnälla/ropa/skrika monotona melodier och texter om jungfruoffer, magiska riter, droger, vikingar, mord och annat som hör genren till.

Hittills har det varit jag som skrivit den mesta musiken men jag har inget emot att dela på det ansvaret, så länge vi har samma vision. Vi är som sagt på en väldigt opretentiös hobbynivå just nu, och vi har väl inte direkt några större ambitioner på att ta över världen samtidigt som vi vill gå vidare från där vi är nu. I framtiden ligger kanske inspelningar, en och annan livespelning och förhoppningsvis d.i.y.-skivsläpp.

Vi tillhör UpSweden Göteborg och har därigenom tillgång till en fullduglig studio med kontrollrum och det är i den studion vi repar för tillfället. Studion ligger i Brewhouse vid Scandinavium. Vi repar just nu 1 gång i veckan, det kanske blir lite mer om andan faller på.

Musikaliskt handlar det om tung, nedstämd stoner doom med influenser som Sleep, Electric Wizard, Bongripper, Ocean Chief, Ramesses, Goatsnake, Church of Misery. Ibland färgas mina riff och låtidéer även av svartare musik som Darkthrone och Coffinworm.

Du vi söker är som sagt en gitarrist, gärna med sångkunskaper. Vilket kön du har spelar ingen roll, men är du man hjälper det om du har skägg. Du är åtminstone 23 år gammal (vi i bandet är mellan 25 och 30) och bor med fördel i Göteborg, då det är här vi repar. Du har även hyffsad koll på ditt gitarrsound, föredrar rör framför transistor och vet varför. Du lyssnar på ovanstående band frekvent och vet varför. Du kanske också lyssnar på SunnO))), Bong, Kongh, YOB, UFOmammut, Saint Vitus, Conan, Moss och liknande doom.

Låter det intressant, hör av dig till mig via PM för mer information. Det finns även lite demomaterial att lyssna på ifall så önskas.

Tune low, play slow!

//Erik
DoomBeard
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 05 feb 2013, 13:53

Reklam

Re: Stoner doom i Gbg.

Inläggav -TROUBLE- » sön 10 feb 2013, 21:08

Du har PM.
-TROUBLE-
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 08 feb 2013, 13:21

Re: Stoner doom i Gbg.

Inläggav Niklas » mån 27 maj 2013, 14:24

Tjena!
Jag läste er annons på Forumet och tyckte det lät jävligt intressant! Jag har lirat elgura länge (är 77:a), har utrustning (Gibsonguror plus Marshall, rör naturligtvis) och har lirat ett tag i ett liknande bandprojekt som det ni själva beskriver. Jag letar efter ett grymt doomband att lira i där är lite mer fart på grejerna och det låter som att ni har precis rätt inställning och liknande/samma referenser musikaliskt som vad jag själv gillar. Ett minus; har tyvärr ingen erfarenhet av att sjunga, men däremot skriver jag en hel del riff/låtar. Bor i Göteborg.

Maila/hör gärna av er om ni fortfarande letar efter folk -
Hälsar
Niklas (som förstås har skägg)
Niklas
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 17 feb 2012, 10:23


Återgå till Band / Bandmedlemmar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

  • Reklam