• Reklam

Kreativ gitarrist sökes till stonermetal-band!

Band / Bandmedlemmar sökes
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande

Kreativ gitarrist sökes till stonermetal-band!

Inläggav AlaRegularis » tor 30 jan 2014, 10:16

Telefon: 0705296028
Län: Västmanland
Pris: 0
Länk till annonsen på diskant.se

Hej!
Mitt namn är Alex Risberg, och jag och min bror är på jakt efter en någorlunda musikaliskt likasinnad gitarrist att starta upp vårat nya band med.
Vi spelar båda annars i ett band som heter Pike (jag på bas/sång, han på trummor), ett doom/sludge-band från vår hemstad Kungsör. Pike har släppt två demos och ett kritikerrosat fullängdsalbum och spelat live runt om i Sverige med flera av de bästa, tunga band scenen kan uppbringa. Sedan ett par år tillbaka så bor jag i Uppsala och vår gitarrist i Växjö (snart Kanada), så Pike ligger ofrivilligt på is tills vidare. Vi repar när vi kommer åt och gör 1-2 spelningar om året. Saken är den, att det räcker inte för oss. Vi vill, och behöver, spela mer.
Så planen är alltså att starta ett nytt band. Inget sidoprojekt eller något sådant, utan ett fullskaligt, seriöst band med inspelningar och många livegig i siktet. Tanken är att köra någon form av köttig jävla stonermetal. Tung, fet musik utan några direkta hämningar. Man ska kunna slänga in lite grind eller något utan att det gör någonting.
Jag spelar som sagt bas och sjunger och brorsan spelar trummor och vi söker en gitarrist. Det är bara bra om du också är sugen på att gapa lite. Eftersom vi gärna håller oss till powertrio-formatet så är det bra om du är hemma på att spela solo, och du får mycket gärna vara en låtskrivare också. Vi är som sagt på jakt efter en kreativ gitarrist, ingen som sitter bredvid och kollar på.
Vi kommer att repa i Kungsör, Västmanland. Det ligger precis bredvid Köping. Mitt emellan Västerås och Eskilstuna kan man säga. Så det vore bra om du kunde ta dig dit någorlunda smidigt för rep etc.
Vi är influerade av massor med olika musik, men de viktigaste influenserna är, och har alltid varit, band som Black Sabbath, Slayer, Motörhead och Kyuss. Soundet vi är ute efter ligger någonstans kring High On Fire, eller en blandning av Black Sabbath och Slayer om man så vill, samt de tidigare grejerna (första demon) vi gjorde med Pike (finns att höra på BandCamp, länk längre ner).
Låter detta intressant, tveka inte att höra av dig!



Med vänliga hälsningar,
Alex Risberg & Alvin Risberg



För att höra lite av det vi sysslar med i Pike, kolla in de här sidorna:
http://pike.bandcamp.com
http://www.facebook.com/PikeSweden
Senast redigerad av AlaRegularis tor 30 jan 2014, 10:16, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
AlaRegularis
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 30 jan 2014, 10:12

Reklam

Återgå till Band / Bandmedlemmar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

  • Reklam
cron