• Reklam

RedBear på diskant.se!

Tips om annonser på andra ställen, ex. blocket, tradera m.m

RedBear på diskant.se!

Inläggav Urban » tor 03 dec 2009, 23:41

Ville bara tipsa om en annons jag just fick se på diskant.se http://www.diskant.se/view.asp?db=1&id=9831

Nej det är inte min annons. Möjligtvis kan det vara en av mina gamla toppar! Jag har haft 4 som mest. Sålde iväg två toppar för några år sedan.

Det är i alla fall en RedBear MK120 för 5000:- om någon vill uppleva det ryska rytet! :punk:
Användarvisningsbild
Urban
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6096
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 09:55
Ort: Hässelby / Stockholm

Reklam

Re: RedBear på diskant.se!

Inläggav Wicca » tor 03 dec 2009, 23:44

Hur låter dom?
-micke-: "Som vanligt +1 på Wicca (han säger bara bra saker den mannen)"
http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet]
Användarvisningsbild
Wicca
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2034
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 23:41
Ort: Nyflyttad till Uppsala.

Re: RedBear på diskant.se!

Inläggav Urban » tor 03 dec 2009, 23:52

Wicca skrev:Hur låter dom?


Lite svårt att göra en rättvis beskrivning i ord. Men tänk klassisk hårdrock. Lite som en väldigt lätt hottad Marshall 2203/2204 kanske. Det var länge sedan jag spelade på något annat än mina RedBear så jag kan minnas lite fel och skillnaden kanske är större än jag minns från mina 2203/2204. Mera dist än en 2203 men samtidigt anslagskänsligt. Man kan jobba väldigt mycket med olika anslag. Hur kul som helst! Sedan har RedBear MYCKET bas om man vill! Så jag kör aldrig basratten över 1 för att inte få ett för basigt ljud.


Min gitarristkollega har precis köpt sig en Hughes & Kettner Switchblade och med den näst hottaste kanalen kommer han väldigt nära i ljudkaraktär om han ställer sin gain så att den matchar min gain. Då kör han med Celestion V30 i sina lådor och jag Celestion G12-75. (Switchbladen låter faktiskt jävligt bra!)
Användarvisningsbild
Urban
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6096
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 09:55
Ort: Hässelby / Stockholm

Re: RedBear på diskant.se!

Inläggav Wicca » tor 03 dec 2009, 23:55

Urban skrev:
Wicca skrev:Hur låter dom?


Lite svårt att göra en rättvis beskrivning i ord. Men tänk klassisk hårdrock. Lite som en väldigt lätt hottad Marshall 2203/2204 kanske. Det var länge sedan jag spelade på något annat än mina RedBear så jag kan minnas lite fel och skillnaden kanske är större än jag minns från mina 2203/2204. Mera dist än en 2203 men samtidigt anslagskänsligt. Man kan jobba väldigt mycket med olika anslag. Hur kul som helst! Sedan har RedBear MYCKET bas om man vill! Så jag kör aldrig basratten över 1 för att inte få ett för basigt ljud.


Min gitarristkollega har precis köpt sig en Hughes & Kettner Switchblade och med den näst hottaste kanalen kommer han väldigt nära i ljudkaraktär om han ställer sin gain så att den matchar min gain. Då kör han med Celestion V30 i sina lådor och jag Celestion G12-75. (Switchbladen låter faktiskt jävligt bra!)

Ok, men det är en kanal och rock n roll som gäller? Inget rent ljud? Har den det där karakteristiska Marshallfnisslet som jag spyr av? :blush:
-micke-: "Som vanligt +1 på Wicca (han säger bara bra saker den mannen)"
http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet]
Användarvisningsbild
Wicca
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2034
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 23:41
Ort: Nyflyttad till Uppsala.

Re: RedBear på diskant.se!

Inläggav Urban » fre 04 dec 2009, 00:01

Wicca skrev:
Urban skrev:
Wicca skrev:Hur låter dom?


Lite svårt att göra en rättvis beskrivning i ord. Men tänk klassisk hårdrock. Lite som en väldigt lätt hottad Marshall 2203/2204 kanske. Det var länge sedan jag spelade på något annat än mina RedBear så jag kan minnas lite fel och skillnaden kanske är större än jag minns från mina 2203/2204. Mera dist än en 2203 men samtidigt anslagskänsligt. Man kan jobba väldigt mycket med olika anslag. Hur kul som helst! Sedan har RedBear MYCKET bas om man vill! Så jag kör aldrig basratten över 1 för att inte få ett för basigt ljud.


Min gitarristkollega har precis köpt sig en Hughes & Kettner Switchblade och med den näst hottaste kanalen kommer han väldigt nära i ljudkaraktär om han ställer sin gain så att den matchar min gain. Då kör han med Celestion V30 i sina lådor och jag Celestion G12-75. (Switchbladen låter faktiskt jävligt bra!)

Ok, men det är en kanal och rock n roll som gäller? Inget rent ljud? Har den det där karakteristiska Marshallfnisslet som jag spyr av? :blush:


Det går att ratta den "bak och fram" om man vill ha rent ljud. Alltså full master och låg gain. exakt hur länge den håller sig ren vet jag dock inte då jag alltid spelar med full gain!

Marshall-fnissel? Om du menar det jag tror så går det alldeles utmärkt att ratta fram Marshall-fnissel. Men det är väldigt effektiva tonkontroller så du kan ratta fram ganska mycket olika ljud. Jag tycker ljudet mest påminner om tidiga Van Halen eller Gary Moore.
Användarvisningsbild
Urban
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6096
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 09:55
Ort: Hässelby / Stockholm


Återgå till Annonstips

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

  • Reklam