• Reklam

Utveckling av applikationer och utvecklingskostnader?

Tips om annonser på andra ställen, ex. blocket, tradera m.m

Utveckling av applikationer och utvecklingskostnader?

Inläggav Sturgian » tis 26 apr 2022, 19:53

Hej, kan du förklara för mig vilka utvecklare jag ska kontakta för att utveckla en webbapplikation? Jag menar, vad är bäst - outsourcing eller frilansare? Är det en sista utväg att öppna en egen IT-avdelning? Hur mycket kostar det per timme för en programmerare att grovt uppskatta hur mycket utvecklingen kommer att kosta?
Sturgian
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 26 apr 2022, 19:44

Reklam

Re: Utveckling av applikationer och utvecklingskostnader?

Inläggav Grogsar » tis 26 apr 2022, 19:59

Det beror på vad du vill ha. För att spara budgeten för apputveckling. Eller om du vill ha snabb utveckling av applikationer.
Du vill inte öppna en egen IT-avdelning, eftersom det inte är lönsamt, eftersom du kommer att spendera mycket pengar på att öppna den, och programmerarna måste också få lön.
Grogsar
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 26 apr 2022, 19:39

Re: Utveckling av applikationer och utvecklingskostnader?

Inläggav Sturgian » tis 26 apr 2022, 20:04

Det första kravet är förstås ett väl utfört arbete. Alla vill alltid ha billigare och bättre kvalitet. Om jag lägger ut arbetet på entreprenad kommer programmerarna där att vara av hög kvalitet. Men mycket dyrt. Och om jag beställer ett projekt från frilansare är de billigare, men kvaliteten på koden kan vara låg.
Sturgian
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 26 apr 2022, 19:44

Re: Utveckling av applikationer och utvecklingskostnader?

Inläggav Grogsar » tis 26 apr 2022, 20:17

Fråga efter ett utvecklingsteam som ännu inte har en stor portfölj, men som redan har utvecklat komplexa projekt. De tar inte mycket betalt för att utveckla en applikation. Det finns en mycket detaljerad artikel om kostnaderna för programvaruutveckling https://hqsoftwarelab.com/blog/how-much-does-it-cost-to-hire-developers/ på. Där kan du också räkna ut hur mycket utvecklingen kommer att kosta dig. Men tyvärr har mjukvaruutveckling alltid varit dyrt.
Senast redigerad av Grogsar ons 27 apr 2022, 16:23, redigerad totalt 1 gång.
Grogsar
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 26 apr 2022, 19:39

Re: Utveckling av applikationer och utvecklingskostnader?

Inläggav Urban » ons 27 apr 2022, 18:05

:punk: :punk: :punk: :popcorn:
Användarvisningsbild
Urban
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 6096
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 09:55
Ort: Hässelby / Stockholm


Återgå till Annonstips

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

  • Reklam
cron