• Reklam

Bugeras nya Mesa kopior

Allt som rör musik

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Fierce_Swe » tor 06 dec 2012, 11:47

Absolut och jag brukar aldrig anmärka på hur folk spelar, Det är bara för han kallar sig "Toneking" Någon kung är han då fan inte. Skulle jag kalla mig för "The Shredking" och spela in en massa videos och spela som en kratta skulle jag med all rätt få skit också men om man är lite ödmjuk och gör så gott man kan så kommer saken i ett annat läge.
Brukar gå efter mottot: Lär av dom som kan mer och lär dom som kan mindre! :)
Bild
https://soundcloud.com/niclas-karlsson-2
We may be humans but we're still animals!
Användarvisningsbild
Fierce_Swe
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1943
Blev medlem: ons 14 mar 2012, 12:50
Ort: Borås

Reklam

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » tor 06 dec 2012, 11:59

Nej det är inte nå vidare schysst men det han och andra sysslar med är ju faktiskt nån sorts konsumentupplysning och han är rent utav vilseledande :-p

Det dummaste just bugera gör är att dom verkar använda farbrorn som nån sorts officiell youtube testare. När jag såg hans trirec demo tänkte jag "nej fy fan vad tråkigt den låter" och bestämde mig för att den är för dyr att bara ha som leksak om den låter så tråkigt, nu fick jag ju börja fundera igen.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Brutalisator » tor 06 dec 2012, 12:52

Från Olas videor så tyckte jag Bugeran lät lite för diskantglad/skrikigt, men det kanske är för att man missar low-end tyngden en 412a ger och för att Ola har rattat den så?

Och det finns gott om professionella youtubemän som gör pissiga demos. Guitarworldkillen är ju ett lysande exempel, han kan testa en highgain stärkare i 10min utan att chugga på e-strängen en enda gång. Så man missar helt hur stärkaren låter till metal rythmspel.
Bloddopad av satan.
Användarvisningsbild
Brutalisator
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5172
Blev medlem: mån 27 feb 2012, 12:56
Ort: Söderhamn-Malmö

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Fierce_Swe » tor 06 dec 2012, 12:54

Visst är det så! Skulle vi ta och en göra test här på forumet med låt oss säga 10 pers och samma utrustning skulle det ändå låta olika. Mycket av soundet sitter i fingrarna och handleden, anslag, dämpning, attityd etc spelar större roll än vad man tror. :smile:
Bild
https://soundcloud.com/niclas-karlsson-2
We may be humans but we're still animals!
Användarvisningsbild
Fierce_Swe
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1943
Blev medlem: ons 14 mar 2012, 12:50
Ort: Borås

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » tor 06 dec 2012, 14:01

Brutalisator skrev:Från Olas videor så tyckte jag Bugeran lät lite för diskantglad/skrikigt, men det kanske är för att man missar low-end tyngden en 412a ger och för att Ola har rattat den så?

Och det finns gott om professionella youtubemän som gör pissiga demos. Guitarworldkillen är ju ett lysande exempel, han kan testa en highgain stärkare i 10min utan att chugga på e-strängen en enda gång. Så man missar helt hur stärkaren låter till metal rythmspel.


Ja hittills känns det som att 333xl är den som låter bäst till metall men är man envis så är man :fnys:
Det finns ju ett klipp där både Ola och Merrow spelar på den och den låter helt olika beroende på vem som spelar/rattar på den.

Senast redigerad av Hellfire666 tor 06 dec 2012, 14:04, redigerad totalt 2 gånger.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav John The Revelator » tor 06 dec 2012, 14:07

Hellfire666 skrev:
Brutalisator skrev:Från Olas videor så tyckte jag Bugeran lät lite för diskantglad/skrikigt, men det kanske är för att man missar low-end tyngden en 412a ger och för att Ola har rattat den så?

Och det finns gott om professionella youtubemän som gör pissiga demos. Guitarworldkillen är ju ett lysande exempel, han kan testa en highgain stärkare i 10min utan att chugga på e-strängen en enda gång. Så man missar helt hur stärkaren låter till metal rythmspel.


Ja hittills känns det som att 333xl är den som låter bäst till metall men är man envis så är man :fnys:
Det finns ju ett klipp där både Ola och Merrow spelar på den och den låter helt olika beroende på vem som spelar/rattar på den.



Mäh... Finns det ingen som spelar med riktig stämning? Det bara rasslar ju...
-För övrigt anser jag att skolan bör förstatligas!
Användarvisningsbild
John The Revelator
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4881
Blev medlem: ons 16 jul 2008, 15:53
Ort: Alvesta för helvete!

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » tor 06 dec 2012, 14:11

Lyssna från ca 1.55 så är det ett helt annat ljud. Eller kanske snarare ett mer rytmiskt komp.
Senast redigerad av Hellfire666 tor 06 dec 2012, 14:13, redigerad totalt 1 gång.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav kmk » sön 09 dec 2012, 15:51

Någon som öppnat en sån här Bugera? Kvalité på komponenter, trafos m.m?
kmk
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 74
Blev medlem: fre 01 apr 2011, 12:08

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » sön 09 dec 2012, 16:21

Ser man till priset så kan man nog dra slutsatsen att det inte är de bästa pinalerna i lådan man satt i, bildgoogla så finns det säkert bilder på innanmätet av flera modeller.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav leverläppen » sön 09 dec 2012, 20:52

Så här tre år efter trådstart så kanske någon snart vågar ta klivet från analys till att kanske (gud förbjude) köpa något?
leverläppen - en naturlig del av Diskant.
Användarvisningsbild
leverläppen
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 10479
Blev medlem: fre 14 nov 2008, 13:49

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » sön 09 dec 2012, 21:15

Jag var intresserad av trirec men efter att ha hört några klipp så får det vara, ska jag köpa nåt för 6500 för skojs skull så köper jag öl istället. :cheers:

Sen finns dom ju inte att köpa vilket gör det rätt svårt även om man vill.
Senast redigerad av Hellfire666 mån 10 dec 2012, 16:16, redigerad totalt 2 gånger.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » lör 06 apr 2013, 15:19

leverläppen skrev:Så här tre år efter trådstart så kanske någon snart vågar ta klivet från analys till att kanske (gud förbjude) köpa något?


Det börjar förmodligen närma sig, hur ställer vi oss till det här?

"This is an A/B comparison between the new Bugera TriRec amp and the Mesa Boogie Dual Rectifier (non multi-watt), from which it is based upon. All of the EQ settings were the same, as well as the power tubes, speaker cab, mic, mic position, etc.

The point of this video is to know the differences and a given setting, NOT TO DIAL THE AMPS AT THEIR OPTIMUM.

Signal Chain:
Schecter SLS C-7 - Maxon ST9Pro+ - Bugera/Mesa - Fastback 4x12 w/ Eminence Governors - Shure SM57 - Presonus Studio Channel - Logic Pro 9 - YouTube Nerds"




"This is the TriRec from Bugera Amps. I used a Maxon ST9Pro+ as a boost in front with the built-in boost NOT engaged. For the guitar tracks, I filmed myself recording the DI tracks, which I then re-amped later in order to allow myself to really spend some time dialing in the guitar tone, which is why you see that the amp is not plugged in during one of the shots."

Senast redigerad av Hellfire666 lör 06 apr 2013, 15:20, redigerad totalt 1 gång.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » fre 05 jul 2013, 14:34

leverläppen skrev:Så här tre år efter trådstart så kanske någon snart vågar ta klivet från analys till att kanske (gud förbjude) köpa något?


Ljudfront ringde precis och meddelade att trirec finns inne, ta och testa en den kostar inte mer än en månadsförbrukning av toapapper för herrn, Ola säger att den låter bra men vi kanske inte litar på Cadillac-ägare här? :big:
Senast redigerad av Hellfire666 fre 05 jul 2013, 14:35, redigerad totalt 1 gång.
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Hellfire666 » lör 22 sep 2018, 15:45

Så.

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
(kan inte se hur någon inte kan tycka likadant heller)
Användarvisningsbild
Hellfire666
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5257
Blev medlem: ons 06 jun 2012, 08:05

Re: Bugeras nya Mesa kopior

Inläggav Apan » sön 23 sep 2018, 15:07

Calling Frisk...
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Föregående

Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google Adsense [Bot] och 34 gäster

  • Reklam