• Reklam

Wilkinson/Gotoh VSVG Vintage Tremolo

Allt som rör musik

Wilkinson/Gotoh VSVG Vintage Tremolo

Inläggav iStofil » sön 26 aug 2007, 18:22

Skrev ju i en annan del av forumet om hopplocksstratan som jag införskaffat och tänkte bara skriva av mig lite om stallet jag valde till den. Ljudmässigt och hur det håller stämningen finns ingenting att anmärka--det är ju ett ganska lyxigt stall, stålblocket är tungt som bövelen. Men jag tycker att det har några riktigt irriterande konstruktionslösningar.

Det första är att svajarmen inte skruvas i som på ett traditionellt stall, utan saknar gängor som på ett Floyd. Hur hårt det ska sitta justeras med en liten insexskruv i stallblocket, åtkomlig från baksidan av stallet om man trycker det framåt. Det är bara det att svajarmen inte stannar kvar där, utan sakta men säkert åker uppåt när man svajar.

Det andra är det minst sagt frustrerande sättet att intonera. Som synes på andra bilden nedan måste man ha en speciell skruv att skruva i bakifrån tills den tar i den lilla insexskruven som låser sadeln, sedan lossar man på själva låsskruven och sedan kan man börja intonera med den första skruven. Det funkar ju förstås bra, men den dagen den där förbannade skruven är borta ska man ha tag i en passande, antagligen med tumgänga.

Mitt betyg är således inte speciellt högt. Så här i efterhand önskar jag att jag valt ett vanligt traditionellt stall av god kvalitet--till halva priset.

Wilkinson1.jpg

Wilkinson2.jpg
Användarvisningsbild
iStofil
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 424
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 23:15

Reklam

Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 48 gäster

  • Reklam