• Reklam

Någon här som har en Digitech Trio+?

Allt som rör musik

Någon här som har en Digitech Trio+?

Inläggav sfe » ons 16 jan 2019, 12:34

Köpte mig en dylik tingest i julklapp med tanken att ha den som övningsleksak och den verkar uppfylla mina förhoppningar, men nu har jag kommit in i en situation jag inte reder ut och jag tycker inte manualen hjälper varför jag tror att det är nåt jag grovt missuppfattat.

Jag hade fyllt ut alla 5 "part" med olika sekvenser.
Med hjälp av "SEQ" knappen kombinerade jag 3 av parterna till ett backingtrack. Allt väl såhär långt. Fungerade ypperligt.
Sedan gav jag mig in på att försöka lagra detta backingtrack jag hade skapat som en "SONG" på minneskortet, och då började problemen.
När jag läser i manualen tycker jag att det fattas nåt i instruktionen:

1.Tryck på SONG-knappen
2. Välj önskad minnesposition med "STYLE"-vredet. (12 olika)
3. Gå ur med SONG eller BAND
(Fri översättning.)

Borde det inte vara ett steg till INNAN man går ur? Skall man inte, typ, ladda in SONG:en i minnet också?
Jag lyckades inte spara någon SONG, men vad jag däremot lyckades med var att radera hela minneskortet. Troligen skedde detta när jag höll SONG intryckt några sekunder men jag är inte säker. Har överhuvudtaget inte sett något i manualen om att radera hela minneskortet på en gång.

Hur gör man?
Kan någon vänlig själ förklara?
Kan man överhuvudtaget göra som så att man skapar en SONG med de 5 PART man har, sparar den på minneskortet, och sedan göra nya PARTs till en annan SONG medan den förra SONG:en fortfarande finns sparad på kortet eller måste PART:sen vara orörda för att SONG:erna på kortet skall fungera?

Mycket tacksam för hjälp. Jag har inte lyckats googla mig fram till svaren, vilket är lite förvånande i sig.
sfe
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 72
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 16:41

Reklam

Re: Någon här som har en Digitech Trio+?

Inläggav sfe » ons 16 jan 2019, 13:26

Nu såg jag att "QUICK START GUIDE" har lite mer info än den stora manualen. (Detta ser jag som ett STORT misstag från tillverkarens sida. :evil: )
Utöver det som jag skrev härovan står det under punkt 3: "Follow steps 3-9 to to add parts". (Ett "to" för mycket gissar jag.)

Det löste saken för mig tror jag. En SONG är alltså hela upplägget med PARTs och hela skiten och inte bara en speciell sekvens med ett antal PARTs i en viss ordning. När man plockar upp prylen ur lådan och börjar mixtra med den är man automatiskt på SONG1 utan att man rört knappen SONG. När man sedan trycker på SONG och väljer, exempelvis 2, får man en helt ny och tom panel med tomma PARTs och alltihopa. Växlar man sen tillbaka till SONG1 får man tillbaka sin fulla panel, även om man inte satt ihop några PARTs till en SEQ på SONG1.
Det måste vara så det funkar. Har inte tid att testa nu, det får bli senare.
sfe
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 72
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 16:41

Re: Någon här som har en Digitech Trio+?

Inläggav sfe » ons 16 jan 2019, 19:46

Eftersom jag svarat mig själv i den här tråden kan någon moderator få ta bort den. Såvida den nu inte kan anses vara av allmänt intresse, vilket jag betvivlar.
sfe
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 72
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 16:41

Re: Någon här som har en Digitech Trio+?

Inläggav vikko98 » ons 16 jan 2019, 20:25

Jag tyckte tråden var lite spännande... Helt seriöst.

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg


Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster

  • Reklam