• Reklam

Battle #25 länk och eftersnack.

Allt som rör musik

Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav Bananskalle » mån 06 jan 2020, 19:51

Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Reklam

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav rocky67 » mån 06 jan 2020, 20:19

Wow! Jag saknar ord... bästa battlet någonsin! Måste... lyssna... igen....
Användarvisningsbild
rocky67
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5369
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 21:32
Ort: Uppsala

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav lukas » mån 06 jan 2020, 20:23

Vemodet står som spön i backen!

Bra jobbat alla! :clapping:
Användarvisningsbild
lukas
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3037
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 15:34
Ort: Karlskrona

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav vikko98 » tis 07 jan 2020, 00:54

Har inte hunnit lyssna... Gör det imorgon och återkommer med feedback. Min text är kanske inte helt logisk samt historiskt och grammatiskt korrekt.

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav vikko98 » tis 07 jan 2020, 20:00

Upp med texterna, volymnivån på Rockys bidrag får ju tidiga Apan-bidrag att låta som a cappella...

/Niklas
Senast redigerad av vikko98 tis 07 jan 2020, 20:33, redigerad totalt 1 gång.
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav rocky67 » tis 07 jan 2020, 20:19

vikko98 skrev:Upp med texterna, volymnivån på Rockys bidrag får ju tidiga Apan-bidrag att låta som accapella...

/Niklas

Det är nog någon fet kompression från Bananen som tryckt upp instrumentspår.
Användarvisningsbild
rocky67
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5369
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 21:32
Ort: Uppsala

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav vikko98 » tis 07 jan 2020, 20:31

"Battle#25 - The Story"

Det började med ett plank
Som någon sköt i sank
Med bilder på homosexuella män
Som utförde homosexuella handlingar med andra homosexuella män

Så Gorber han fick nog
Och GMF ur proppen drog
Vart skulle vi nu dra
När Bojen tillhörde surkuksgubbarna

Disktant likt Nostradamus och from
Hade redan cementerat Diskantforum
En plats för medelålders män utan gränser
Vi slängde ur oss vad som med få konsekvenser

Men något klingade falskt
En hierarki där få rådde om sin makt
Men en man gult steg ut ur mörkret
Med en idé som skulle skaka om forumet

Ett fullblodat battle på Diskant är en lektion i gemenskap och ödmjukhet
Fritt från fördomar och hänsynslöshet
De som inte lärt sig vet inte vad vi vet
Och det är ingen hemlighet

Och tåget tuffade på
Med några tappra obscena få
Om Bananen var Jesus Krist
Så hade Mohammed uppenbarat sig till sist

Åh, en skald ifrån Värmlands skogar
Stal min kärlek med sina låtar
Skapade med hjärta och hjärna
Hobo, vår starkast lysande stjärna

Ett fullblodat battle på Diskant är en lektion i gemenskap och ödmjukhet
Fritt från fördomar och hänsynslöshet
Där även män med Aspergers syndrom kan lära sig bete sig någorlunda socialt...normalt
Och det är ganska trivialt

Och trots Facebook-grupperna och allmän forumdöd
Slocknar ej vår brännande glöd
När alla andra drog valde vi att stanna kvar
I vårt hårda men kärleksfulla brödraskap

Även Battle#25 markerar ett avslut
Så tog vi oss ditt med gemensamma kliv
Och som i Hotel California, där texten lyder som så:
"You check out anytime you like but you can never leave"

/Niklas (& G. Frey)
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav rocky67 » tis 07 jan 2020, 20:53

Det är dagar av stress, press och möten
Och du har inte långt till gråten
Mailen väller in, deadlines och leverans
Det har gått för långt det svårt att hitta balans
Lyd mitt råd lyssna på din kropp
En sak du ska göra innan det tar stopp
Ta en paus

Du och jag har vuxit ifrån varann
Kärleken det känns som den försvann
Men det vi har tillsammans är så jävla stort
För att jag ska släppa taget alltför fort
Jag fortsätter kämpa så länge det finns hopp
Men du vill bort och vem är jag att säga stopp
Kanske vi ska ta en paus?

En gång i tiden var diskant så intressant
World of Robots var pikant och kverulant
Men forumet är nu ett öde äldrehem
Vi har battle #24 ...25
Juleljusen brinner ner jag har tappat mitt sista hopp
Slutet närmar sig men jag vill inte trycka stop
Så jag trycker paus
Användarvisningsbild
rocky67
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5369
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 21:32
Ort: Uppsala

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav Bananskalle » tis 07 jan 2020, 21:15

Jag har flow som Ingvar Carlsson, inget skit som Linnea Claesson
Zlatan är kung på gatan tills han blev nedsågad som satan.
Gussarna tittar och säger usch, du borde ta en dusch, först, om du vill ha en guss med trix som Ebba Busch
Tro hopp och cash, flash, höga högar med stash, flera plattor med bärs
Och två klasar med banan. Fullt mag i min glock, en i loppet, en i stjärten, två i pannan, det blir stopp.
Din pappa skrapar upp dig på gatan, sluta gnäll för stan - käften. Datan bootar darknet.
Hämta hem receptet, ritning på skiten som skall spränga hit och dit dig medan jag kör mitt ärsle i min ärsel-merca.
Tanka, banken tar min cash, min stash, min flash, får köra moppe, floppa, hoppa i guppet och tappa huvan, luvan
Frillan flyger, moppen rockar, glocken i sockan, rockar moppen.

Diskantforum. Fuck diskantforum.

Basen dånar, tutten dallrar av chips, nopprig tröja, Apan skrattar - käften!
Ge mig pruttljud
Ge mig två
Ge mig tre
Bajs är roligt, bajs är najs. Forum dött, guran tystnat.
Terge, Laban, Apan, Lukas, Vikko, Rocky, Pata, några till rockar skallen, skallen av banan
Nu vi pausar, chillar, räknar får, kaffebajsar, festar i chattar, lagar chili och spelar golf, golf

Diskantforum. Fuck diskantforum.
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav Bananskalle » tis 07 jan 2020, 21:16

rocky67 skrev:
vikko98 skrev:Upp med texterna, volymnivån på Rockys bidrag får ju tidiga Apan-bidrag att låta som accapella...

/Niklas

Det är nog någon fet kompression från Bananen som tryckt upp instrumentspår.



Tvärtom försökte jag plocka lite lågmid för att göra sången mer hörbar :sad2:
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav rocky67 » ons 08 jan 2020, 18:10

Jag och Apan...

Jag vill va Apan
Användarvisningsbild
rocky67
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5369
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 21:32
Ort: Uppsala

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav rocky67 » fre 10 jan 2020, 00:12

1. Mitt bidrag. Hittade ett roligt syntbasljud och utgick från det, 2 ackord i versen och ett tredje i refrängen. Lite inspiration från War Against Drugs, men det hörs nog inte. Att battle epoken tar en paus var textinspirationen. Sången blev kanske lite låg och kanske skulle jag provat någon tagning till på gitarrsolot... mycket slarv men sån är jag.

2. Satan vilket flow i rappen! Proffsigt ljud och tre pruttljud på raken. Bananskalles bästa battlebidrag ! Roligt att lyssna på. Jag skrattar fortfarande åt vissa ordvändningar. Tror min 18 årige son som diggar g-rap skulle gilla detta. Betyg 5 av 5.

3. Lukas gör en cover, passande för temat. Visst har du tagit sånglektioner? Tycker din sång blir bättre för varje bidrag. Riktigt djupa toner. Häftigt! Betyg 4 av 5.

4. Bra komposition! Vikko skriver den musikaliska historien om Diskant på Eaglesvis. Bilderna från planket på de homosexuella männen som gjorde homosexuella handlingar med andra homosexuella män är tyvärr för evigt inbrända på mina näthinnor och jag fick lite flashback, nåja kärlek är fint och så... vad mycket tid man spenderat på gitarrforum under åren, det är inte klokt... slidesolot var bra! Betyg 5 av 5.

Ja tyvärr blev det bara fyra bidrag, men vilken kvalitet!
Senast redigerad av rocky67 fre 10 jan 2020, 00:17, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
rocky67
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5369
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 21:32
Ort: Uppsala

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav Forsman » fre 10 jan 2020, 16:45

Hatten av för er! Ja, vilken kvalitet! Grymt! :smile:
Utsatt för systematisk mobbning av ryggdunkarklubben!
Forsman
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 11705
Blev medlem: tis 21 aug 2007, 07:28
Ort: Ösmo, 45 km söder om Globen.

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav Bananskalle » fre 10 jan 2020, 16:58

Jag tycker Rockys och vikkos var så vemodiga att jag satt i flera timmar och läste gamla battletrådar [emoji2]
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav vikko98 » sön 12 jan 2020, 21:13

1. Jag gillar det här jättemycket. Dock behöver trummorna flyttas bak i mixen och sången måste framåt. Jag gillar den lilla Depeche-slingan. Sången är mycket känslofull och medryckande.

2. Rockar moppen... :clapping: Det här är jätteroligt på riktigt, bästa texten sedan "Industrifestival Deluxe"... Men efter alla dessa lyssningar så kan jag inte ens urskilja vilket språk tjejen sjunger på.

3. I början lite avigt men det tar sig mer och mer och i slutet av låten är jag helt inne den och vill inte att den skall ta slut. Jag tycker att du ska utveckla din basröst mer, din sångröst låter väldigt bra i det registret. Det finns alldeles för få Mark Lanegans i världen...

4. Jag hade inga bra idéer alls och till sist försökte jag bara tänka på den mest episka låten av dem all och då tänkte jag göra Hotel California med ny text. Men jag orkade inte plocka ut introt (läs det var för svårt) så det blev en pastish på låten istället. Om någon inte redan har listat ut det så är det Rocky som spelar sologitarrerna förutom slidegrejen. Rocky hade spelat in ett episkt långt solo till mittpartiet men jag kände att ett avbräck behövdes för att arret inte skulle gräva ned sig helt och hållet. Jag är missnöjd med sången. Jag lade om refrängerna med en mer utvecklad text. De första tagningarna var riktigt usla, dessa är bättre men ändå :dead:. Men jag är nöjd med ljudbilden och att jag lyckades få in stråkarna i mixen så pass bra.

Vemodet var svårt att undvika när något så fantastiskt som Diskantbattle ska avhandlas.

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav Bananskalle » mån 13 jan 2020, 19:07

Jag skall inte kokettera med hur lite tid jag lade ned men ibland hamnar man in the zone. Så fort jag insåg hur texten/rappen skulle framföras tog det kanske 10 minuter, sedan stress-rappade jag medan sambon var ute med ungarna och cyklade. Som vanligt, typ.

Som sagt, Rockys och Vikkos spår gör mig genuint vemodig. Många minnen är kopplade till battles. När man (jag) tvingades plocka upp gitarren i Battle #1 och fick brutalt - jag menar verkligen brutalt - ont i fingrarna, visk-sång av Patas sommartext, sång med min son i knät (Battle #3), stress-sång medan jag var hemma och hämtade något medan min fru låg med vår nyfödda dotter på BB (Battle #5 :) ) Druckit 1½ flaska vin i Battle #6, det inledande tanke-experimentet och hur en text skulle kunna vara i Battle 8 under många nattpass med den nyfödda dottern som inte kunde sova, hur brutalt förkyld jag var i Battle 4 (sång lagd på en lunchrast), Orupbattlen är ett ihopklipp av säkert 10 sångtagningar eftersom jag skrattade hela tiden. Sommarbattle 2018, när jag inte kunde sjunga p.g.a flytt och nedpackad studio, satt jag och stampade takten i vår kala, ekande lägenhet (p.g.a hemnet-fotografering) så grannen under knackade på och bad mig sluta etc. etc
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav Bananskalle » mån 13 jan 2020, 21:36

En annan rolig anekdot är Battle 7 (surkuk och Electric Boys) där jag gjorde min version av To be with you. Redan från Battle 1 öppnade jag ett till gratis-konto på Soundcloud för att lyssna på musiken medan jag försökte klämma fram en text i bilen på väg till och från jobbet. Det är inte så att jag lade upp To be with you för att träna sång ( :P ) utan det var för att kolla mixen i bilen, vilket är min referenslyssning. Sedan fick den ligga där i ett bra tag, kanske ett år eller liknande? Så, ett år senare loggade jag in och då hade låten fått ett eget liv med massa kommentarer. Den hade nog runt 1000-1200 lyssningar och ett tiotal kommentarer. En liknande "framgång" har ingen annan battle eller egen låt nått, inte ens i närheten :disapprove:
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav Laban » tis 14 jan 2020, 14:50

Fan så bra, fan så sorgligt. Bra jobbat alla i B25, i synnerhet Vikko. Jag blir så jävla sugen på att spela något annat än Imse vimse spindel på gitarren.
Diskantbattlet har ju varit en grej som följt med kontinuerligt i några år nu. Teneriferesan 2017 kommer för alltid förknippas med dansbandslåtarna. Jag och frugan sjunger fortfarande på industrifestival då och då, jag spelade den även på ukulele på Gran canaria förra året. Är också ohyggligt glad att ha haft den ständiga deadlinen hängandes över huvet så att man tvingats pressa ur sig något. Ibland har det glänst till och jag har haft mycket glädje av mina egna skapelser i efterhand.

Jag hoppas att det inte är slut på riktigt. Och jag hoppas att diskantforumet inte kommer dö. Vill ni bli facebookkompisar, för säkerhets skull?
Hemmagjord hårdrock:
http://www.manthraah.com
Användarvisningsbild
Laban
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1894
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 22:45
Ort: Lund

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav Bananskalle » tis 14 jan 2020, 22:37

Vi har hållit på i fyra år och 160-180 låtar har levererats under svår bögstress och deadline-ångest! Det är faktiskt riktigt imponerande!
Utan Battles tror jag aktiviteten på Diskantforum kommer att gå från dagens ca 25 000 000 000 inlägg per dag till kanske max 100 000 inlägg per dag.
Titta bara på Gitarrplanken på Fejan. 1700 registrerade användare och nu senast 11 inlägg per dag. 11!!!
168 inlägg de senaste 30 dagarna, d.v.s under 6 inlägg per dag då alla varit lediga i två veckor. Det är ju sämre än en genomsnittlig battletråd, dessutom på ett "forum" som är extremt enkelt att deltaga i. Så, det är något annat som spökar, som gör att folk inte längre pallar att konversera på INTERNET längre.

Jag tycker det finns en poäng i anonymiteten i Battles. Inte för att någon inte vet vilka de andra är IRL, men ändå, det är Diskant-identiteten som huvudsakligen talar/skriver i Battles. På Fejan, om det är där vi fortsätter, blir det ju under eget namn och i en sluten grupp. Förutsätter ju också att de som inte är reggade gör sig kontaktbara på något bra sätt, som typ att fixa ett konto på Fejan ( :arrow: ) Eller så hittar vi en annan arena med en forummotor som känns trevlig. Reddit kändes bara som att den sög.

För egen del hade jag säkerligen haft mer energi att fortsätta om vi var typ 15 pers som kontinuerligt bidrog. Då hade man kunnat hoppa över ett par vändor utan att det fick ett sådant (negativt) genomslag. Som Battle-Hitler känner jag mig naturligtvis manad att alltid deltaga vilket, som Laban nu har fått smaka på, har varit lite halvklurigt med två småbarn som nu vuxit och blivit 3 & 6 år. Och har inte barn & sambo varit hemma har jag istället prioriterat att dricka vin och slökolla på dieselmotorer på YouTube ( = viktig återhämtning).

Jag är säker på att Battles återuppstår men det behöver ett tillskott av någon slags energi som jag på rak arm inte kan definiera. Något "kul"!
Jag måste bajsa på toaletten snart men jag teoretiserar gärna med er andra i denna tråd.
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav rocky67 » tis 14 jan 2020, 23:49

Att var 6-8:e vecka få klicka på en ny soundcloud länk och lyssna igenom allas bidrag har varit något man verkligen sett fram emot.

Ett glatt pirr varje gång man upptäcker tråden med länken, varje gång!
Och varje gång så blir man överraskad av hur bra flera av er är!

Något som också var roligt var ju alla samarbeten som uppstod på flera battles.

Att dessutom få till egna kompositioner som åtminstone jag tycker är bra ( min familj tycker inte likadant, min äldste son gav ett bidrag recensionen: ”om AIDS var musik så skulle det låta så här”) är ett stort bonus och har gett mig lite självförtroende.
Det behöver inte vara så krångligt att göra musik. :cheers:
Användarvisningsbild
rocky67
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5369
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 21:32
Ort: Uppsala

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav rocky67 » tis 14 jan 2020, 23:54

vikko98 skrev:1. Dock behöver trummorna flyttas bak i mixen och sången måste framåt.



/Niklas


Tack. Ska testa det.
Användarvisningsbild
rocky67
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5369
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 21:32
Ort: Uppsala

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav lukas » ons 15 jan 2020, 10:46

1. Först fattade jag inte att det var Rocky som låg bakom den här pärlan. Trodde seriöst att det var Laban som sjöng först! Din sång har utvecklats nåt grymt på de sista battlena och i synnerhet det här! Skitbra!

2. Bananen levererar stabilt som vanligt! Skönt groove och flow i rappen! Och så de obligatoriska pruttljuden icke att förglömma! Lysande!

3. Jag dårå. Jag letade och funderade länge på hur jag skulle göra med det här battlet och hade en extrem skrivkramp. Funderade först på A gentleman's excuse me av Fish när jag började leta låtar att tolka. Men den med min begränsade förmåga till krångliga ackord visade sig inte funka så bra. Sen sprang jag på den här låten som jag hört med Disturbed och tänkte att jag gör en egen version men en helton lägre och därmed i originaltonarten som Simon & Garfunkel en gång framförde den. Sånglektionerna jag tagit i två år börjar ge resultat märker jag nu. Mitt register har breddats brutalt mycket i synnerhet neråt på två år så det är ett jättelyft för mig personligen. Jag lär fortsätta med dem :) Tack för feedbacken på sången Vikko och Rocky! <3

4. Vikko levererar en skön eaglespastisch och gör som vanligt ett strålande jobb! Här finns inget att klaga på utan top notch som vanligt! Ska jag vara lite surkukig så hade sången gärna fått ha lite mer botten i EQ'n för nu är den lite för telefonig för min smak.
Användarvisningsbild
lukas
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3037
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 15:34
Ort: Karlskrona

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav vikko98 » ons 15 jan 2020, 12:50

Den är ju 70-talig ju... Ju....

För övrigt gällande att folk inte orkar skriva någonstans alls är väl för att folk generellt idag inte orkar lägga mer än 3 sekunder på något överhuvudtaget. Det är så mycket som pockar på uppmärksamhet så det finns inte tid. Sen kan man säga vad man vill om det eller att man inte påverkas av tidens anda men det gör man ändå mer eller mindre.

Får fortsätta senare... Är på jobbet...

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav vikko98 » tis 21 jan 2020, 22:20

Hade inte tid...baby...

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Battle #25 länk och eftersnack.

Inläggav rocky67 » ons 22 jan 2020, 19:08

vikko98 skrev:Hade inte tid...baby...

/Niklas


Forumet är dött, vila i frid
Användarvisningsbild
rocky67
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5369
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 21:32
Ort: Uppsala


Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 40 gäster

  • Reklam