• Reklam

Tuff söker band!

Band / Bandmedlemmar sökes
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande

Tuff söker band!

Inläggav Tuff » sön 02 mar 2008, 03:06

Hej!

Jag söker några att lira med. Jag är öppen för det mesta men ser mig nog inte spela så mycket metal.
Dock kan jag tänka mig både nytt som gamalt. Eget eller covers. Rock, hårdrock och blues är nog det jag spelar mest. SRV, Lenny Kravitz, Hendrix, G'n'R, Foo Fighters och John Mayer är bara några av mina influenser.

Nu har jag spelat gitarr i 10år men har haft lite uppehåll då och då, vilket resulterat i att musikstilar förändrats. Allt ifrån metal till bossa har det blivigt med åren. Jag har spenderat en hel del tid på scen men nu var det bra länge sedan! Dels medverkat i många skoluppsättningar i musikinriktad skola som innefattar många live-spelningar, däribland en regäl musikal. Jag kan sjunga, mycket men inte allt... Alla har sin sweetspot.

Så hör gärna av er. Jag kan även tänka mig att bara träffas någon enstaka gång och kanske jamma lite.
Jag är 20år och bor i norra delen av Stockholm och har körkort så de är inga problem med transport.

Mvh
Mattias
Senast redigerad av Tuff ons 01 okt 2008, 00:43, redigerad totalt 13 gånger.
"I like any reaction I can get with my music. Just anything to get people to think. I mean if you can get a whole room full of drunk, stoned people to actually wake up and think, you're doing something." - Jim Morrison
Användarvisningsbild
Tuff
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 209
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 14:43
Ort: Stockholm

Reklam

Re: Tuff söker band!

Inläggav Tuff » fre 28 mar 2008, 17:44

Jag måste bumpa mig lite! Börjar bli redigt trött på att spela ensam nu!
"I like any reaction I can get with my music. Just anything to get people to think. I mean if you can get a whole room full of drunk, stoned people to actually wake up and think, you're doing something." - Jim Morrison
Användarvisningsbild
Tuff
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 209
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 14:43
Ort: Stockholm

Re: Tuff söker band!

Inläggav Tuff » sön 30 mar 2008, 02:47

*suck* några tips om vad man annars kan göra för att hitta några att lira med?
"I like any reaction I can get with my music. Just anything to get people to think. I mean if you can get a whole room full of drunk, stoned people to actually wake up and think, you're doing something." - Jim Morrison
Användarvisningsbild
Tuff
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 209
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 14:43
Ort: Stockholm

Re: Tuff söker band!

Inläggav BennyBanana » sön 30 mar 2008, 09:42

Du kan ju alltid sätta upp nån lapp vid närmsta musikaffär. Om affären tilåter det, förstås.
------------------------------------------------------------
http://www.myspace.com/bennynilsson
Användarvisningsbild
BennyBanana
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2509
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 21:53
Ort: Vaggeryd

Re: Tuff söker band!

Inläggav Esp » lör 05 apr 2008, 14:59

Tuff skrev:Nu börjar jag klättra allt för mycket på väggarna!

Jag söker därför några att lira med. Jag är öppen för det mesta men ser mig nog inte spela så mycket metal.
Låt min gear tala för vad jag gillar att spela (se profil). Dock kan jag tänka mig både nytt som gamalt. Eget eller covers. Rock, hårdrock, blues är nog det jag spelar mest. Jag kan i och för sig tänka mig att byta rigg om det skulle behövas.... Vox:en tar mycket men kanske inte allt för mycket gain. Täcker lätt upp till Slash dist med lite hjälp av pedaler.

Nu har jag spelat gitarr i 10år men har haft lite uppehåll då och då, vilket resulterat i att musikstilar förändrats. Allt ifrån metal till bossa har det blivigt med åren. Jag har spenderat en hel del tid på scen men nu var det bra länge sedan! Dels medverkat i många skoluppsättningar i musikinriktad skola som innefattar många live-spelningar, däribland en regäl musikal. Jag kan sjunga, säger folk... Jag har egentligen aldrig försökt i något större sammanhang.

Så hör gärna av er. Jag kan även tänka mig att bara träffas någon enstaka gång och kanske jamma lite.
Jag är 20år och bor i norra delen av Stockholm och har körkort så de är inga problem med transport.

Mvh
Mattias

*edit*
En liten snutt blues... Snabbt inspelad av ren uttråkan.
http://quarq.ath.cx/tuff/liteblues.wav


Var i norra sthlm bor du tuff? Jag bor i Täby och söker band... har inget för tillfället.
Användarvisningsbild
Esp
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 259
Blev medlem: mån 21 jan 2008, 13:53

Re: Tuff söker band!

Inläggav Tuff » lör 05 apr 2008, 17:00

Esp skrev:
Tuff skrev:


Var i norra sthlm bor du tuff? Jag bor i Täby och söker band... har inget för tillfället.


Jag bor väldigt nära dig. Var ju jag som köpte mickar av dig i höstas. cirkus 3-4min från dig kanske? :smile:
"I like any reaction I can get with my music. Just anything to get people to think. I mean if you can get a whole room full of drunk, stoned people to actually wake up and think, you're doing something." - Jim Morrison
Användarvisningsbild
Tuff
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 209
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 14:43
Ort: Stockholm

Re: Tuff söker band!

Inläggav Esp » lör 12 apr 2008, 08:40

JAg misstänkte det :smile: Hur går bandletandet? Jag ska starta upp ett band med några polare är det bestämt.

Funkar mickarna bra?
Användarvisningsbild
Esp
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 259
Blev medlem: mån 21 jan 2008, 13:53

Re: Tuff söker band!

Inläggav Tuff » lör 12 apr 2008, 11:18

Esp skrev:JAg misstänkte det :smile: Hur går bandletandet? Jag ska starta upp ett band med några polare är det bestämt.

Funkar mickarna bra?


Bandletandet går skitdåligt! Men jag lägger inte så mycket krut på det heller... Vad hade ni tänkt spela?

Mickarna fungerade skitbra! Tills jag sålde dem med guran får någon månad sedan... :approve:
Senast redigerad av Tuff lör 12 apr 2008, 11:41, redigerad totalt 1 gång.
"I like any reaction I can get with my music. Just anything to get people to think. I mean if you can get a whole room full of drunk, stoned people to actually wake up and think, you're doing something." - Jim Morrison
Användarvisningsbild
Tuff
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 209
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 14:43
Ort: Stockholm

Re: Tuff söker band!

Inläggav Esp » tor 17 apr 2008, 21:02

Vi tänkte spela traditionell hårdrock typ =) Grymt, köpt ny eller?
Användarvisningsbild
Esp
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 259
Blev medlem: mån 21 jan 2008, 13:53

Re: Tuff söker band!

Inläggav Tuff » tor 17 apr 2008, 22:18

Esp skrev:Vi tänkte spela traditionell hårdrock typ =) Grymt, köpt ny eller?


Oh yes! Men du får väl se när jag spelar tillsammans med er :wink2: :approve:

Nej men seriöst så låter de inte helt tråkigt. Hårdrock är såklart lite lösryckt eftersom det är en ganska bred genre.
Men jag testar gärna!
"I like any reaction I can get with my music. Just anything to get people to think. I mean if you can get a whole room full of drunk, stoned people to actually wake up and think, you're doing something." - Jim Morrison
Användarvisningsbild
Tuff
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 209
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 14:43
Ort: Stockholm

Re: Tuff söker band!

Inläggav Tuff » tor 22 maj 2008, 00:50

Bump... What to dooooo....
"I like any reaction I can get with my music. Just anything to get people to think. I mean if you can get a whole room full of drunk, stoned people to actually wake up and think, you're doing something." - Jim Morrison
Användarvisningsbild
Tuff
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 209
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 14:43
Ort: Stockholm

Re: Tuff söker band!

Inläggav anja » sön 20 jul 2008, 18:08

Hej!
Vet inte om denna annonsen är för gammal å kanske har du hittat ett band att lira med men jag chansar.
Vi är två tjejer som ska starta ett band, den ena sjunger och jag, anja, spelar bas. Började i Februari med basspelandet och övar med två grymma lärare, en som spelar med i Maryslim och i Helsingland Underground och en som spelar med i Diamond Dogs och Babylon Bombs. Det går framåt med spelandet och jag sitter och övar varje dag. Min kompis Pernilla som sjunger är fantastiskt duktig musikaliskt och har en underbar röst.
Våra influenser är bla Hellacopters, Dan Baird & The Homemade Sins, Guns n Roses, Glecifer, Mötley, Velvet Revolver mfl mfl.
Låter det intressant? Tveka inte att höra av dig i såna fall, viljan finns så mkt så mkt, och om bara den finns så kan mkt hända=)
Vi bor i Sthlm, den ena på söder, den andra i bromma.
/Anja
anja
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 20 jul 2008, 18:00

Re: Tuff söker band!

Inläggav Tuff » ons 01 okt 2008, 00:42

*bump*

Första inlägget aningen förändrat.
"I like any reaction I can get with my music. Just anything to get people to think. I mean if you can get a whole room full of drunk, stoned people to actually wake up and think, you're doing something." - Jim Morrison
Användarvisningsbild
Tuff
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 209
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 14:43
Ort: Stockholm


Återgå till Band / Bandmedlemmar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

  • Reklam
cron