• Reklam

Hobbyband någon?

Band / Bandmedlemmar sökes
Kategoriregler
  • Endast musikrelaterade annonser är tillåtna
  • Annonsen skall vara väl utformad, och får ej innehålla länkar till andra annonsplatser som Blocket, Tradera m.m
  • När din annons inte längre är aktuell sätter du annonsstatus till INAKTIV, skriv inte SÅLD eller liknande

Hobbyband någon?

Inläggav osiris » sön 28 aug 2011, 23:20

Telefon:
Län: Stockholm
Pris: 666
Länk till annonsen på diskant.se

Någon som vill starta band i Stockholm? Just nu spelar jag mest metalcovers (Maiden, Megadeth, Metallica etc.) men har precis börjat skriva eget. Jag letar efter ett hobbyband, existerande eller så startar vi ett, som vill spela metal - thrash, prog, döds eller klassisk metal eller så. Jag har satsat ordentligt på gitarrspelande de senaste fyra åren (tagit lektioner etc.) och är bra på komp och teori, men inte särskilt bra på lead. Jag har gitarrer för att spela sexsträngat i vanlig E eller nedstämt, eller sjusträngat.

Åldern på medlemmar i bandet är inte viktig, men eftersom jag har småbarn så blir det nog inte fråga om någon hård satsning och drömmar om skivkontrakt eller så. Jag tänker mig att repa en gång i veckan och gigga någon helg ibland är lagom.

Jag finns i Stockholm och kan fixa replokal.

Om det är som jag tror och världen lider brist på bassister och trummisar kan jag tänka mig att börja med en annan gitarrist och jamma lite och skriva material i väntan på fler medlemmar.

Ungefär här är min kunskapsniå: http://soundcloud.com/osiris8
Användarvisningsbild
osiris
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3430
Blev medlem: lör 12 apr 2008, 13:11
Ort: Fullersta / Huddinge

Reklam

Återgå till Band / Bandmedlemmar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster

  • Reklam